    From: pioded <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot kaucji
    Date: Tue, 15 Jan 2008 01:16:42 -0800 (PST)

    Witam,
    Złożyłem właścicielce na początku stycznia wypowiedzenie wynajmu
    mieszkania na miesiąc przed planowanym opuszczeniem. Przy zawieraniu
    umowy została pobrana kaucja zwrotna 1200 zł. Właścicielka nie chce
    zwrócić kaucji, bo mówi ze umowa jest na czas określony i tak naprawdę
    to nie mam prawa do wcześniejszego opuszczenia mieszkania, ale przez
    to, że jest dobroduszna pozwoli nam sie wyprowadzić i odda kaucje jak
    znajdziemy kogoś na swoje miejsce. W umowie napisane jest: & 8. Umowa
    niniejsza została zawarta na czas określony do dnia 30.06.2008, każdej
    ze stron przysługuje prawo wypowiedzenia w terminie 1 m-ca i po
    upływie tego okresu przestaje obowiązywać, bez uprzedniego
    wypowiedzenia.
    Jakie mam prawa? Czy właścicielka faktycznie może nie zwrócić mi
    kaucji, gdy wyprowadzę się w lutym? Co mam zrobić, gdy tej kaucji nie
    otrzymam?
    Dzięki za pomoc