  • Data: 2007-10-23 13:11:26
    Temat: Zupełna nieprzydatność wolnych zasobów?
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    jako zagorzały zwolennik Wolnego Oprogramowania i Kreatywnych Komonsów
    ostatnio zauważyłem dość duży problem prawny z tymi rozwiązaniami. o ile
    bowiem pewnie każdy biegający w sądzie zaświadczy że taki Linux czy inne
    bardzo znane coś jest Free, o tyle np. z Komonsami jest problem....

    Sytuacja z mojego życia: Kręcę sobie filmiki dokumentalne z życia mojej
    szkoły. Na podkład muzyczny używam utworów z Jamendo.com na licencji CC
    BY-SA. Tyle, że nie mam żadnej gwarancji iż pewnego dnia nie zapuka ktoś do
    mych drzwi i nie powie, że jestem Paskudny Pirat. Wiem, że można niby
    zabezpieczyć notarialnie, ale to chyba wyjdzie drożej niż kupić zestaw
    płatnych podkładów do filmów.

    I teraz tak: Czy to oznacza że z praktycznego prawnego puntu widzenia zasoby
    Wolne są tak naprawdę nieprzydatne i że tylko cufalem jeszcze nie było
    dużych afer tego typu? Bo w końcu ruch CC od lat działa prężnie. Ruchy
    FLOSS również. I na razie odpukać to funkcjonuje... Czy to jednak nie jest
    bomba prawna?

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl