  • Data: 2007-10-23 21:30:08
    Temat: Re: Zupełna nieprzydatność wolnych zasobów?
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan wrote:

    > Czyli kanał i wolne zasoby to bomba prawna :(
    > No nic, trudno... W sumie jakby ich nie było to by było podobnie...
    > Szkoda tylko, bo kurde idea fajna, a się rozbija o brak mechanizmów
    > prawnych :(
    >
    > BTW: Kurcze, muszę przeredagować moje materiały dla uczniów, bo tak tam
    > zachwalam WO i CC jako remedia na skopane PA, a teraz dopiero mi
    > uświadomiono, że to nie jest rozwiązanie, a pułapka :(
    Sorry ale duby smalone waćpan. Przede wszystkim, jeśli założymy, że mam
    utwór ściągnięty z Jamendo i ktoś by chciał mnie ścigać, to ciężar
    ewentualnego dowodu spoczywa na nim.
    Po drugie możemy teoretycznie założyć, że wykonawca X staje się nagle
    popularny, Sony, EMI i inne firmy biją się o niego bez pardonu, a on dla
    kasy wycofuje swoje albumy z Jamendo. Wtedy oczywiście obecność tych
    albumów na Jamendo stanie się faktem powszechnie znanym i żaden sąd nie
    skaże nikogo. To on będzie musiał Ci udowodnić, że nie sciągnąłeś tych
    kawałków z Jamendo, tylko zgrałeś z komercyjnej płyty.
    Choć oczywiście jest pewien problem ewentualny na samym początku ewentualnej
    sytuacji. Załóżmy, że przychodzą do Ciebie panowie o 6 rano zabrać twój
    komputer, bo używasz torrenta. Jest szansa jakaś, że przekonasz ich.
    Dlatego ja zawsze ściągam albumy w całości i w takich katalogach jak same
    się ściągną. W okresie całkiem niedawnym zacząłem robić wydruk strony z
    datą ściągania plików. Cholera wie bowiem na jakich debili trafię.
    Natomiast prawdopodobieństwo, że przyjdą ci kipisz w szkole robić jest
    praktycznie żadne. Więc nie szukaj problemów tam, gdzie w gruncie rzeczy
    ich nie ma.

    --
    Maciek