  • Data: 2005-07-26 07:26:13
    Temat: Wypadek rowerowy i co dalej?
    Od: ManieX <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej!

    Mialem dzis nieprzyjemna przygode. Mieszkam w Poznaniu. Jechalem jak co
    rano rowerkiem do pracy ok. 7. Tam gdzie sa sciezki rowerowe jade nimi -
    a tam gdzie ich nie ma wiadomo chodnik, poniewaz ulica to wedlug mnie
    samobojstwo. Wiec jak dojechalem do centrum to akurat skonczyly sie te
    sciezki/niesciezki rowerowe i nierowerowe i trzeba bylo chodnikiem, ale
    mam rower miejski a na chodniku jade naprawde wolno (w trybie
    spacerowym) i ostroznie. Kiedy znalazlem sie przy sadzie na aleji
    Marcinkowskiego kilka cenymentrow przede mna z zaparkowanego na chodniku
    samochodu (honda civic) kobieta otworzyla drzwi - nie mialem szans tak
    szybko zahamowac, wiec chcac-niechcac z rozpedu pomoglem jej otworzyc te
    drzwi bardziej niz pozwala na to dokumentacja auta. Nic, babka pracuje w
    sadzie poszla wiec do pracy. Wysiadl jej maz i stwierdzil szkody - lekko
    zgieta blacha przy zawiasach przez co drzwi sie ciezko domykaja. Wiadomo
    - moja wina, poniewaz przepisy nie pozwalaja jezdzic rowerammi po
    chodnikach. Facet chcial na miejscu kasiory - marudzil cos ze minimum
    stowa. Powiedzialem ze nimam gotowki w nadzieji że moze wkoncu odpusci i
    jakos sie rozejdzie cala sprawa, wiec spisal ode mnie dane wzial nr
    telefonu oraz poprosil o napisanie oswiadczenia ze walnalem w jego
    drzwi. Ma dzwonic.

    Mieliscie podobne przygody? Musze placic? Obawiam sie ze koles bedzie
    chcial skasowac ode mnie sporo kasy, ktorej nie mam, lub ze faktyczna
    drobna naprawa w zagranicznym aucie moze sporo kosztowac, co bede musial
    pokryc z wlasnej kieszeni. Poniewaz mam tez auto (o ile 20 letni
    dziurawy polonez to auto ;) mam w zwiazku z tym ubezpieczenie OC AC -
    czy to mi moze w czyms pomoc?

    Pozdrawiam i prosze o odzew.
    - Mariusz (z...@p...WirtualnaPolska.pl)