  • Data: 2005-07-26 07:38:14
    Temat: Re: Wypadek rowerowy i co dalej?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ManieX napisał(a):
    > mam rower miejski a na chodniku jade naprawde wolno (w trybie
    > spacerowym) i ostroznie. Kiedy znalazlem sie przy sadzie na aleji
    > Marcinkowskiego kilka cenymentrow przede mna z zaparkowanego na chodniku
    > samochodu (honda civic) kobieta otworzyla drzwi - nie mialem szans tak
    > szybko zahamowac, wiec chcac-niechcac z rozpedu pomoglem jej otworzyc te
    > drzwi bardziej niz pozwala na to dokumentacja auta.
    Nie rozumiem - skoro jechales powoli, spacerowo, to kobitka musialby
    otworzyc drzwi dokladnie w momencie kiedy sie znalazles przy samochodzie
    (tzn przy drzwiach). Wiec wtedy masz szanse sie wybronic, mowiac ze
    zrobila to celowo/nie zachowala ostroznosci (rownie dobrze moglaby
    skasowac w ten sposob pieszego). Albo moze inaczej - wybronic nie w
    sadzie ale przedstawic jej ten tok rozumowania zanim dojdzie do
    ewentualnego zgloszenia szkody - moze sobie przekalkulowac czy jej sie
    oplaca ciagac Ciebie po sadach jesli sama moze dostac mandat
    Nic, babka pracuje w
    > Wiadomo - moja wina, poniewaz przepisy nie pozwalaja jezdzic rowerammi po
    > chodnikach.
    Fakt.
    > Musze placic?
    Jesli jechales jednak ciut szybciej i jest bezspornie Twoja wina - to
    musisz i powinienes (postaw sie na ich miejscu)
    > Obawiam sie ze koles bedzie chcial skasowac ode mnie sporo kasy,
    >ktorej nie mam, lub ze faktyczna drobna naprawa w zagranicznym aucie moze
    >sporo kosztowac, co bede musial pokryc z wlasnej kieszeni.
    To jest wlasnie argument zeby rowerzysci tez mieli OC
    > Poniewaz mam tez auto (...) mam w zwiazku z tym ubezpieczenie OC AC -
    > czy to mi moze w czyms pomoc?
    Masz OC i AC na samochod nie na rower. Wiec to nie ma nic do rzeczy.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl