  • 1. Data: 2006-08-02 12:19:08
    Temat: Umowa na czas określony - czy istnieje możliwość rozwiązania umowy z niewydajnym pracownikiem?
    Od: s...@o...pl

    1 stycznia zatrudniłem pracownika na okres próbny. Umowa skończyła się
    30 kwietnia 2006. Od 1 maja 2006 podpisałem z pracownikiem umowę na czas
    określony do 30 kwietnia 2007 i nie dodałem klauzuli o 2 tygodniowym okresie
    wypowiedzenia. Czy istnieje jakiś sposób, aby teraz zwolnić pracownika?
    Pracownik nie zgadza się na porozumienie stron - czy muszę czekać
    aż wygaśnie umowa na czas określony? Jest handlowcem ale jego sprzedaż
    jest obecnie taka, że nie zarabia na własną pensję.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-08-02 14:35:36
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > okresie
    > wypowiedzenia. Czy istnieje jakiś sposób, aby teraz zwolnić pracownika?

    tylko 52 kp i n.

  • 3. Data: 2006-08-02 14:54:35
    Od: Sokratex <s...@o...pl>

    Dnia Wed, 2 Aug 2006 16:35:36 +0200, D.H. Oskar napisał(a):

    > Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > tylko 52 kp i n.

    Tymczasem przysłał zwolnienie - 30 dni od psychiatry.
    Niby dowiedział się, że jest niewydajny i rozchorował się.
    Co można zrobić z takim przypadkiem - też udać się do psychiatry
    a potem zaskarżyć pracownika, że swoim postępowaniem
    spowodował uraz psychiczny u pracodawcy? To jakaś komedia.

  • 4. Data: 2006-08-02 15:35:43
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Sokratex" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a potem zaskarżyć pracownika, że swoim postępowaniem
    > spowodował uraz psychiczny u pracodawcy? To jakaś komedia.

    Wybacz ale do kogo masz pretensje?. Zawarles umowe o prace na czas okrslony
    i mimo, ze miales taka mozliwoci nie zawarles w niej klauzuli o możliwosci
    wypowiedzenia. Mozesz obwiniac tylko siebie.

  • 5. Data: 2006-08-02 15:48:35
    Od: Sokratex <s...@o...pl>

    Dnia Wed, 2 Aug 2006 17:35:43 +0200, D.H. Oskar napisał(a):

> [...]
    > i mimo, ze miales taka mozliwoci nie zawarles w niej klauzuli o możliwosci
    > wypowiedzenia. Mozesz obwiniac tylko siebie.

    Nie obwiniam kogoś, jeśli ma dobre serce więc czemu miałbym obwiniać siebie?
    Facet pracował dokąd musiał a kiedy już nie musi udaje chorego.
    - Po pierwsze? Czy nie zataił choroby psychicznej, przecież człowiek
    o wątłym zdrowiu psychicznym nie nadaje się na handlowca?
    - Po drugie - pierwsza umowa na okres próbny tez została napisana źle
    bo na 4 miesiące a można najwyżej na 3. Może istnieje możliwość
    potraktowania jej jako dwóch umów a skoro tak to ta teraz nie może być
    umowa na czas określony. Jest nieważna.
    - Po trzecie - tez mogę poszukać psychiatry. Zamknąć firmę a za miesiąc
    żona otworzy swoją.

    Szybko się uczę a najwięcej można nauczyć się od cwaniaczków :)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-08-02 15:56:17
    Od: Boczkowski <b...@g...dot.pl>

    Dnia 2 sie o godzinie 17:35, na pl.soc.prawo, D.H. Oskar napisał(a):

    > Wybacz ale do kogo masz pretensje?. Zawarles umowe o prace na czas okrslony

    I wywodzisz że takiej umowy na czas określony ponad 6 miesięcy nie można
    rozwiązać, wypowiedzieć???
    Art 32 KP

    > i mimo, ze miales taka mozliwoci nie zawarles w niej klauzuli o możliwosci
    > wypowiedzenia.

    Art 33 KP - MÓGŁ ale nie musiał wprowadzić takiej klauzuli.

    W zależności od okresu wypowiedzenia i przyczyn może zajść zastosowanie
    kilku innych art z KP - np. Art 37 KP - jeżeli okres wypowiedzenia wynosił
    będzie ponad dwa tygodnie - ale to już temat dalszy tego wątku.

    > Mozesz obwiniac tylko siebie.

    Za co?

  • 7. Data: 2006-08-02 15:58:52
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Boczkowski napisał(a):
    > I wywodzisz że takiej umowy na czas określony ponad 6 miesięcy nie można
    > rozwiązać, wypowiedzieć???

    rozwiązać można, wypowiedzieć zgodnie z przepisami - nie bardzo

    > Art 32 KP

    gdzie w tym przepisie mowa o umowie na czas określony?

    KG

  • 8. Data: 2006-08-02 16:12:47
    Od: Boczkowski <b...@g...dot.pl>

    Dnia 2 sie o godzinie 17:58, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > gdzie w tym przepisie mowa o umowie na czas określony?

    Nie ma - ale w
    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę następuje z upływem okresu wypowiedzenia.

    W korelacji z art 33 KP
    Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy,
    strony *mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania* tej
    umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    Jeżeli nie zawarto tej dopuszczalności - IMO - to zastosowanie mają
    "normalne" okresy wypowiedzenia (staż).

  • 9. Data: 2006-08-02 16:25:59
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Boczkowski" <b...@g...dot.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
    >
    > Jeżeli nie zawarto tej dopuszczalności - IMO - to zastosowanie mają

    To tylko według Ciebie.

  • 10. Data: 2006-08-02 16:28:32
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

> [...]
    > bo na 4 miesiące a można najwyżej na 3. Może istnieje możliwość
    > potraktowania jej jako dwóch umów a skoro tak to ta teraz nie może być

    To nie tak. Trzecia umowa zawarta na czas okreslony staje sie umowa na czas
    nieokreslony.

    Pierwsza umowe nalezy potraktowac jako umowe na czas okreslony 4 miesiace a
    druga umowa jst ta obecna. Nie wazna jst nazwa ale jej tresc.