  • 1. Data: 2006-08-02 10:44:43
    Temat: Kilka pytań odnośnie wypełniania formularza pozwu
    Od: "Jakub B" <s...@N...gazeta.pl>

    Mam przed sobą druk pozwu, pierwszy raz muszę coś takiego wypełnić i mam
    wątpliwości przy wpełnianiu kilku rubryk.
    (Pozew o zapłatę faktury poniżej 10.000, klient zapłacił część a reszty
    "księgowa zapomniała" i od pół roku nie może sobie przypomnieć...)

    A)
    p. 6.2 Inne żądania
    jest tam m.in. takie zdanie: "... o ile to niezbędne wskazać termin wykonania.."
    - czy w tym miejscu należy wpisać termin do którego pozwany ma zapłacić ?
    ** jeżeli tak, to jak to sformułować ? (jeżeli podam konkretną datę, a sąd
    zajmie się sprawą po tej dacie, to będzie bezsensu. Jak więc podać ten termin
    żeby to mialo sens?)
    ** jeżeli nie, to czy będzie to oznaczalo że w wypadku pozytywnego dla mnie
    rozpatrzenia pozwu, pozwany ma dowolny czas na wykonanie wyroku ?

    B)
    p.6.1 Okres za który należą się odsetki
    od - to wiadomo, od daty teminu płatności na fakturze
    do - do dzisiaj ?, do dnia rozprawy ? do dnia zapłaty ?
    jak to określić ? najlepiej by było podać "do dnia zapłaty" ale czy to tak
    można sformułować ?

    C)
    p.7 żądanie zwrotu kosztów procesu
    - można tak po prostu napisać " żadam obciążenia pozwanego kosztami procesu" ?
    czy jakoś inaczej to sformułować? czy trzeba tutaj podać konkretną kwotę ?

    Składając pozew muszę wnieść opłatę 100 zł. Czy umieszczenie tego żądania
    oznacza że pozwany będzie musiał oprócz zasądzonej kwoty i odsetek zwrócić mi
    te 100 zł ? A gdybym zatrudnił adwokata to również koszt jego koszt ?

    Kiedyś dochodziłem swoich należności w podobnej sprawie. Zatrudnilem adwokata
    bo myślałem że będzie lepiej jak fachowiec przygotuje pozew. Zaczęło się
    fajnie, ale ostatecznie koszt dochodzenia należności okazał się porównywalny z
    samą należnością (kilka tysięcy zł), a jeszcze "fachowiec" zapomniał o
    odsetkach i zwrocie kosztów od pozwanego. W sumie okazało się że lepiej było
    nie zaczynać wogóle sprawy.
    No to teraz już nie mam zamiaru korzystać z pomocy żadnego adwokata, tylko sam
    emu dochodzić swojego.
    I dlatego proszę w tym miejscu o wyjaśnienie moich wątpliwości i z góry
    dziękuję za pomoc.

    Jakub B.

  • 2. Data: 2006-08-02 11:14:48
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Jakub B napisał(a):
> [...]
    > ** jeżeli nie, to czy będzie to oznaczalo że w wypadku pozytywnego dla mnie
    > rozpatrzenia pozwu, pozwany ma dowolny czas na wykonanie wyroku ?

    nic nie wpisuj, żądasz zapłaty, więc żądanie określasz w 6.1, a 6.2
    skreślasz

> [...]
    > do - do dzisiaj ?, do dnia rozprawy ? do dnia zapłaty ?
    > jak to określić ? najlepiej by było podać "do dnia zapłaty" ale czy to tak

    do dnia zapłaty

    > C)
    > p.7 żądanie zwrotu kosztów procesu
    > - można tak po prostu napisać " żadam obciążenia pozwanego kosztami procesu" ?
    > czy jakoś inaczej to sformułować?

    ...według norm przepisanych

    > czy trzeba tutaj podać konkretną kwotę ?

    nie

> [...]
    > te 100 zł ? A gdybym zatrudnił adwokata to również koszt jego koszt ?

    tak, ale w granicach stawek określonych w rozporządzeniu, a nie tych,
    które rzeczywiście zapłacisz adwokatowi

    KG

  • 3. Data: 2006-08-02 14:22:04
    Od: "D.H. Oskar" <d...@o...pl>

    > B)
    > p.6.1 Okres za który należą się odsetki
    > od - to wiadomo, od daty teminu płatności na fakturze

    od dnia nastepnego po terminie platnosci

> [...]
    > samą należnością (kilka tysięcy zł), a jeszcze "fachowiec" zapomniał o
    > odsetkach i zwrocie kosztów od pozwanego. W sumie okazało się że lepiej

    A czy każdy fryzjer strzyze dobrze???:)