  • 1. Data: 2006-08-02 11:56:50
    Temat: ustawa o ochronie danych osobowych a dane umieszczone w necie
    Od: a...@o...pl

    Witam serdecznie,

    Mam pytanie odnośnie ustawy o ochronie danych a umieszczenia w necie
    danych osoby fizycznej

    Załóżmy, że jestem administratorem forum.
    Jakiś użytkownik pyta - szukam dobrej opiekunki do dziecka na terenie
    Poznania.
    Inny użytkownik odpowiada - Pani Krysia, kom. 500500500 - super
    opiekunka, elastyczna w godzinach, dobre podejście do dziecka.

    I tutaj właśnie pada moje pytanie:

    Czy tamte wyrażenia naruszają już ustawę o ochronie danych, czy
    jeszcze nie?
    Jeśli tak, to czy np. jeśli usunelibyśmy słowo "pani Krysia" już
    byśmy tej ustawy nie naruszali?
    Czy ja jako administrator powinienem usunąć takie posty? aby nie być
    na bakier z prawem?

    Bardzo proszę o odpowiedź, bo ja się zagubiłem w zawiłościach
    przepisów...

    Pozdrawiam
    tom

  • 2. Data: 2006-08-02 14:11:57
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia 2 Aug 2006 04:56:50 -0700, a...@o...pl w wiadomości
    ps.com> napisał(a):

    > Pani Krysia, kom. 500500500 - super opiekunka, elastyczna w godzinach,
    > dobre podejście do dziecka.

    Przecież to nie są dane wystarczające do identyfikacji osoby.

    --
    Sz.

  • 3. Data: 2006-08-02 14:20:39
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    Szerr napisał(a):
    > Przecież to nie są dane wystarczające do identyfikacji osoby.

    jak to nie?

    "Art. 6
    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
    2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można
    określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się
    na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne,
    kulturowe lub społeczne.
    3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości
    osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań."

    moim zdaniem jednak osoba lamiaca prawo to autor postu. ty nie
    administrujesz zbiorem danych osobowych, tylko administrujesz strona
    internetowa w dodatku posiadajaca miejsca udostepnione dla ogolu (cos
    jakby wlasciciel tablicy ogloszeniowej). w zwiazku z tym wydaje mi sie
    ze odpowiedzialnosc nie lezy po twojej stronie.

  • 4. Data: 2006-08-02 14:27:42
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 02 Aug 2006 16:20:39 +0200, Sarpedon napisał(a):

    > jak to nie?

    "Pani Krysia" wystarcza? Czy może nr telefonu?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2006-08-02 14:42:06
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Wed, 02 Aug 2006 16:20:39 +0200, Sarpedon w wiadomości
    <news:eaqcbi$2vf$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > moim zdaniem jednak osoba lamiaca prawo to autor postu.

    A jakie prawo łamie? Popełnia jakiś czyn zabroniony?

    --
    Sz.

  • 6. Data: 2006-08-02 14:56:45
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    Henry (k) napisał(a):
    > "Pani Krysia" wystarcza? Czy może nr telefonu?

    imie jako cecha osoby + numer telefonu, ani samo imie ani numer nie
    identyfikuja osoby. chociaz zastanawia mnie co by bylo jakby pewna osoba
    rozdawala numer tu i tam czyjs numer. to tez przeciez niedopuszczalne...

  • 7. Data: 2006-08-02 16:13:44
    Od: "Boombastic" <b...@N...poczta.onet.pl>

    > imie jako cecha osoby + numer telefonu, ani samo imie ani numer nie
    > identyfikuja osoby. chociaz zastanawia mnie co by bylo jakby pewna osoba
    > rozdawala numer tu i tam czyjs numer. to tez przeciez niedopuszczalne...

    No tak, zlikwidować książki telefoniczne.

  • 8. Data: 2006-08-02 16:23:28
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > 3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości
    > osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań."

    wystarczy, ze mam spis abonentow (zakladajac, ze nr nie jest prepaidem) z opcja
    informacji zwrotnej (a chyba kazdy w formie elektronicznej taka opcje posiada) i
    moge sprawdzic sobie kto figuruje pod takim nr. Nie ma ani mowy o nadmiernych
    kosztach, ani o nadmiernych nakladach, czasie i dzialaniach.

    Ale imo, jak slusznie zauwazyl przedmowca, nie ty jestes w tym konkretnym
    przypadku udostepniania danych osobowych, wzglednie innych danych przez samych
    zainteresowanych na forum publicznym, administratorem zbioru danych.

    pozdrawiam
    d.

  • 9. Data: 2006-08-02 16:36:11
    Od: Sarpedon <f...@t...cy>

    Boombastic napisał(a):
    > No tak, zlikwidować książki telefoniczne.

    chwila chwila, jesli ktos sobie nie zyczy figurowania w ksiazce
    telefonicznej, ma takie prawo a wydawca ma obowiazek nieumieszczania
    twoich danych jesli wyrazisz sprzeciw.

  • 10. Data: 2006-08-02 16:39:22
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Wed, 02 Aug 2006 16:56:45 +0200, Sarpedon w wiadomości
    <news:eaqef9$2vf$2@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > identyfikuja osoby. chociaz zastanawia mnie co by bylo jakby pewna osoba
    > rozdawala numer tu i tam czyjs numer. to tez przeciez niedopuszczalne...

    Dlaczego niedopuszczalne?

    --
    Sz.