eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUPC chce ode mnie wyłudzić 50 zł!UPC chce ode mnie wyłudzić 50 zł!
  • Data: 2005-10-05 13:21:07
    Temat: UPC chce ode mnie wyłudzić 50 zł!
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Witam,

    W grudniu zeszłego roku skusiłem się na pewną promocję w sieci UPC.
    Przez pół roku (okres promocji) miałem płacić 19,99 za HBO oraz HBO2.
    Pół roku minęło w czerwcu, a zanim się zorientowaliśmy, że trzeba
    zrezygnować z tego dziadostwa, był już lipiec, także trzeba było za
    miesiąc zapłacić za dodatkowe usługi. Rezygnację złożyliśmy 20 lipca,
    umowa o dostarczanie HBO została rozwiązana 20 sierpnia (mają miesiąc na
    wypowiedzenie umowy), dekoder oddaliśmy. Rezygnację składaliśmy w biurze
    obsługi klienta, pani ktora od nas ja przyjmowala poinformowała, że NIC
    nie zapłacimy. Tyle teorii.

    We wrześniu przyszła faktura, jak co miesiąc, a na niej kwota 49,99 za
    "Zmianę pakietu na niższy". Problem w tym, że ja pakietu nie zmieniałem
    - bo nadal mam pełny pakiet TV, zrezygnowałem tylko z programów premium.
    Przyznano mi to po części w telefonicznym BOK. Ja uważam, że opłata
    została naliczona niesłusznie, opłaciłem tą fakturę a teraz chcę napisać
    reklamację i zażądać zwrotu pieniędzy.

    Na wszystkich rachunkach HBO było wyszczególnione osobno, tzn rachunek
    był w postaci:
    * pakiet pełny TV
    * HBO
    * internet chello.

    Według babki z infolinii operator naliczył mnie na podstawie paragrafu
    6.4 regulaminu, który brzmi (wazne jest ostatnie zdanie):

    "Jeżeli Klient zamierza zmienić Umowę Abonencką poprzez rezygnację z
    niektórych świadczonych w ramach Umowy Abonenckiej Usług
    Telekomunikacyjnych, zobowiązany jest powiadomić Operatora na piśmie o
    takiej zmianie, wskazując wyraźnie, z jakich usług zamierza zrezygnować.
    Do takiej zmiany Umowy Abonenckiej zastosowanie znajduje tryb i terminy
    zastrzeżone dla wypowiedzenia Umowy Abonenckiej, stosownie do pkt 11.5.
    Regulaminu. Za dokonanie zmiany Usług Telekomunikacyjnych w ramach Umowy
    Abonenckiej Operator może pobierać opłaty przewidziane Cennikiem."

    Wspomniany punkt 11.5 mówi o tym, że stosuje się miesięczny okres
    wypowiedzenia, itp.

    W cenniku jest oczywiście pozycja "Zmiana pakietu na niższy", ale
    jednocześnie w regulaminie są takie definicje:

    2.12 Pakiet oznacza grupę Programów dostępnych na danym terenie,
    dostarczanych Klientom za jedną dla wszystkich tych Programów okresową
    opłatę, określoną w Cenniku.

    oraz, co odnosi się do HBO, Canal+ i reszty programów, do których trzeba
    dekodera:

    2.14 Programy Premium oznaczają kodowane programy telewizyjne,
    dostarczane Klientom Pakietu Pełnego za dodatkową opłatą, przewidzianą w
    Cenniku.

    Według mnie wynika z tego, że nie zmieniłem pakietu na niższy rezygnując
    z programów premium, mam przecież nadal pakiet pełny, a sam regulamin
    wspomina o tym, że programy premium dostarczane są za dodatkową opłatą.
    Nie ma ani słowa o tym, że wchodzą one w jakiś sposób w skład pakietu
    pełnego. Pozatym na fakturach były wyszczególnione osobno, zawsze, poza
    promocją także. No i wreszcie - na logikę - nie zmieniałem pakietu, ja
    po prostu z jednego z nich zrezygnowałem.

    Kto ma rację według was, i na co się powołać przy walce z tym gigantem?

    Wiem, że innym też naliczali takie opłaty, a w samym BOKu można spotkać
    codziennie długą kolejkę ludzi, którzy chcą oddać dekodery. Mam ochotę
    się z nimi trochę pokłócić, na czasie mi nie zależy :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1