eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpór z bankiem o błędnie wykonany przelewSpór z bankiem o błędnie wykonany przelew
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
    eed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
    ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostra
    da.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Mon, 31 Jan 2011 18:48:49 +0100
    From: Paweł Andziak <g...@g...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2.13) Gecko/20101208
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 44
    Message-ID: <4d46f602$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.6.165.137
    X-Trace: 1296496130 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2455 83.6.165.137:58971
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:667456
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    chciałbym się poradzić, co można zrobić w następującej sytuacji:

    Osoba A posiadająca konto w banku, zleca w oddziale tego banku przelew,
    wręczając w okienku fakturę VAT, na której widnieją dane odbiorcy B
    (firma), numer konta oraz kwota. Kasjerka przy wpisywaniu informacji
    przestawia kilka cyfr w numerze konta - jako odbiorca wskakuje osoba
    prywatna C - zupełnie niezwiązana. Przelew zostaje wykonany, a osoba A
    dostaje do podpisu potwierdzenie przelewu - pomyłki nie zauważa i
    podpisuje potwierdzenie. Po ok. 1,5 miesiąca firma B wysyła
    przypomnienie, że faktura nie została opłacona. Osoba A odnajduje
    potwierdzenie przelewu i orientuje się, że został wykonany na
    niewłaściwy numer konta. Sytuacja zostaje ustnie zgłoszona do banku,
    jednak żadne satysfakcjonujące czynności nie zostają podjęte. Następnie
    zostaje zgłoszona pisemna reklamacja - brak pisemnej odpowiedzi w ciągu
    2 miesięcy. W międzyczasie czasie bank w rozmowach osobistych i
    telefonicznych wielokrotnie zmienia swoje stanowisko. Zostaje złożona
    kolejna pisemna reklamacja, tym razem do centrali banku. 1,5 miesiąca
    później przychodzi pismo, w którym bank stwierdza, że skoro osoba A
    podpisała potwierdzenie, to nie jest to wina banku i bank pieniędzy nie
    odda.

    Do reklamacji była dołączona kserokopia faktury, na podstawie której
    została złożona dyspozycja przelewu.

    Czy można coś zrobić, żeby odzyskać pieniądze od banku, nie wchodząc w
    interakcję z osobą C? Osoba A uważa, że to bank jest stroną, ponieważ
    błędnie wykonał dyspozycję przelewu.

    Jeżeli to się nie powiedzie, to jak podejść do odzyskania pieniędzy od
    osoby C? Bank jest w kontakcie z osobą C - generalnie jest albo
    niedostępna albo leży w szpitalu. Wnioskuję, że jeśli po przestawieniu
    cyfr pojawił się istniejący numer konta i inne dane osobowe - to osoby A
    i C oraz firma B mają konta w tym samym banku.

    Sporna kwota to kilka tysięcy złotych.


    Dziękuję z góry za podpowiedzi,

    Pozdrawiam,

    Paweł

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1