eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpór z bankiem o błędnie wykonany przelewRe: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
  • Data: 2011-01-31 18:31:11
    Temat: Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 1/31/2011 11:48 AM, Paweł Andziak wrote:
    > Witam,
    >
    > chciałbym się poradzić, co można zrobić w następującej sytuacji:
    >
    > Osoba A posiadająca konto w banku, zleca w oddziale tego banku przelew,
    > wręczając w okienku fakturę VAT, na której widnieją dane odbiorcy B
    > (firma), numer konta oraz kwota. Kasjerka przy wpisywaniu informacji
    > przestawia kilka cyfr w numerze konta - jako odbiorca wskakuje osoba
    > prywatna C - zupełnie niezwiązana. Przelew zostaje wykonany, a osoba A
    > dostaje do podpisu potwierdzenie przelewu - pomyłki nie zauważa i
    > podpisuje potwierdzenie. Po ok. 1,5 miesiąca firma B wysyła
    > przypomnienie, że faktura nie została opłacona. Osoba A odnajduje
    > potwierdzenie przelewu i orientuje się, że został wykonany na
    > niewłaściwy numer konta. Sytuacja zostaje ustnie zgłoszona do banku,
    > jednak żadne satysfakcjonujące czynności nie zostają podjęte. Następnie
    > zostaje zgłoszona pisemna reklamacja - brak pisemnej odpowiedzi w ciągu
    > 2 miesięcy. W międzyczasie czasie bank w rozmowach osobistych i
    > telefonicznych wielokrotnie zmienia swoje stanowisko. Zostaje złożona
    > kolejna pisemna reklamacja, tym razem do centrali banku. 1,5 miesiąca
    > później przychodzi pismo, w którym bank stwierdza, że skoro osoba A
    > podpisała potwierdzenie, to nie jest to wina banku i bank pieniędzy nie
    > odda.
    >
    > Do reklamacji była dołączona kserokopia faktury, na podstawie której
    > została złożona dyspozycja przelewu.
    >
    > Czy można coś zrobić, żeby odzyskać pieniądze od banku, nie wchodząc w
    > interakcję z osobą C? Osoba A uważa, że to bank jest stroną, ponieważ
    > błędnie wykonał dyspozycję przelewu.
    >
    > Jeżeli to się nie powiedzie, to jak podejść do odzyskania pieniędzy od
    > osoby C? Bank jest w kontakcie z osobą C - generalnie jest albo
    > niedostępna albo leży w szpitalu. Wnioskuję, że jeśli po przestawieniu
    > cyfr pojawił się istniejący numer konta i inne dane osobowe - to osoby A
    > i C oraz firma B mają konta w tym samym banku.
    >
    > Sporna kwota to kilka tysięcy złotych.
    >
    >
    > Dziękuję z góry za podpowiedzi,
    >
    > Pozdrawiam,
    >
    > Paweł


    Ciężka sprawa, bo wreczenie bankowi faktury to nie jest zlecenie
    wykonania przelewu.
    Dlatego wlasnie bank drukuje swoj wlasny druczek, ktory sobie zostawia
    podpisany, zeby bylo wiadomo co i kto zlecił.
    I w zasadzie po tej stronie bank ma racje. przygotował wzor polecenia
    przelewu, a klient go zaakceptował. To ze bez czytania to juz problem
    klienta.
    Jak sie bank postawi a widac, ze sie postawil, to niewiele sie ugra.
    Dopiero w sadzie mozna trafic na przytomniejszego sedziego, ktory moze
    sobie dowolna arguemntacje wymyslec i ja potem udowodnic.
    np, ze bank jako istytucja zaufania publicznego itp itd i ze klient moze
    oczekiwac, ze to co sie wreczylo zostanie przepisane poprawnie i ze to
    bank sprawdzi czy poprawnie wpisal, a klient tylko podpisuje, bo taka
    jest formalnosc.
    W kazdym razie ja bym sprobowal, niezaleznie od faktu dochodzenia zwrotu
    od osoby C.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1