eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSpór z bankiem o błędnie wykonany przelewRe: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
  • Data: 2011-01-31 19:29:32
    Temat: Re: Spór z bankiem o błędnie wykonany przelew
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 31.01.2011 20:18, Robert Tomasik pisze:

    >> Różnią się 2 pierwsze cyfry - oznaczenie banku oraz kilka ostatnich -
    >> wygląda jakby kasjerka wpisała dwukrotnie cyfrę 8, a ostatnia cyfra
    >> prawidłowego rachunku została ucięta. Sprawdziłem fakturę i
    >> potwierdzenie przelewu - osoby A i C oraz firma B mają konto w tym samym
    >> banku, ale w różnych oddziałach. Być może system bankowy automatycznie
    >> podpowiada numer konta, jeśli nie ma innych pasujących - chociaż na
    >> logikę nie powinien, bo to system bankowy a nie wyszukiwarka.
    >
    > I to raczej wyklucza jej celowe działanie. System powinien taki błąd
    > wychwycić na zasadzie błędu cyfry kontrolnej. Wpisz ten nowy rachunek do
    > sparwdzarek, które są w sieci, czy daje to poprawny numer rachunku - ale
    > idę o zakład, że tak.

    Ale ja nigdzie nie mówiłem, że ktoś coś zrobił celowo. Mam wątpliwości
    co do prawidłowego działania systemu informatycznego w banku, bo wygląda
    to jakby system podpowiadał najbardziej zbliżony numer rachunku.
    Dopuszczam również możliwość, że jednak zupełnie losowo udało się
    kasjerce trafić w istniejący rachunek.

    Pozdrawiam,

    Paweł

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1