eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep celowo i notorycznie sprzedaje przeterminowany towar (branża spożywcza) › Sklep celowo i notorycznie sprzedaje przeterminowany towar (branża spożywcza)
  • Data: 2024-05-31 17:07:09
    Temat: Sklep celowo i notorycznie sprzedaje przeterminowany towar (branża spożywcza)
    Od: Tomaszek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest sobie pewien sklep (typu market dużej znanej sieci) w którym często
    robię zakupy. I praktycznie za każdym razem trafiam na jakiś
    przeterminowany produkt. Z różnych kategorii, o różnych porach dnia.
    Produkty są przeterminowane o różne terminy, niektóre nawet o
    kilkanaście miesięcy! Ponieważ przychodzę tam regularnie to jestem w
    stanie stwierdzić, że np. 2 dni wcześniej stały tam produkty z
    prawidłowym terminem, a w ciągu tych 2 dni zostały podmienione na
    przeterminowane. Przeterminowane potrafią być całe partie towaru (np.
    cała półka) a na półce z tzw. zapasem (najczęściej wysoko, ale wysoki
    jestem to sobie sięgnę ;) jest towar z odległym terminem. Wygląda więc
    na próbę opchnięcia starego towaru (może klient nie zauważy) Zwracałem
    na to uwagę obsłudze sklepu zarówno szeregowym pracownikom sklepu jak i
    w końcu samej kierowniczce i... oni mają taką śpiewkę, że to jednostkowe
    przypadki. I tak w kółko od półtora roku (zawzięty jestem niestety)
    Zacząłem więc wystawiać im przeterminowane produkty na środek sklepu
    zagracając alejkę czym zainteresowałem pana, który tam za ochronę robi.
    Wyjaśniłem po co to robię, chciał mnie wyrzucić ze sklepu, ale odmówiłem
    wyjścia (powiedziałem, że szukam towaru na terminie) Zagroził wezwaniem
    policji, więc zrobiłem zakupy (jak już znalazłem produkty na terminie) i
    poinformowałem go, że czekam za linią kas na przyjazd patrolu, a
    bałaganu, który zrobiłem sprzątać nie zamierzam. Policji jednak nie
    wezwali - przyszedł pracownik sklepu i poukładał z powrotem
    przeterminowane produkty na półkę.
    Tego typu akcje robiłem tam jeszcze parę razy, ale potem pseudo
    ochroniarz (pracownik sklepu, ubrany ,,po cywilnemu") tylko wołał
    pracownika magazynu do posprzątania po mnie bałaganu i żadnej policji
    nie było, mimo że informowałem, że czekam, nie uciekam.
    Na początku mnie to nawet bawiło, ale teraz zaczyna mnie to męczyć już
    powoli. Normalnie lecą w kulki:( Ja wiem, wiem... mogę zmienić sklep, nie
    warto się szarpać... ale odpuścić zawsze zdążę. Życia oczywiście za to
    oddawał nie będę, ale chcę trochę powalczyć. Zakupy nadal tam robię, ale
    nie zawsze z fajerwerkami (nie zawsze mam chęci do robienia
    przedstawienia), choć przy każdej wizycie coś przeterminowanego znajdę.
    Obsługa sklepu raczej mnie nie lubi:))))

    Czy ja gdzieś mogę zgłosić taki fakt, że sklep celowo sprzedaje
    produkty, których nie powinien?
    PIH?
    UOKIK?
    Czy macie jakieś doświadczenia (z praktyki) co takie instytucje robią w
    podobnych przypadkach?
    --
    t0maszek