eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep celowo i notorycznie sprzedaje przeterminowany towar (branża spożywcza) › Re: Sklep celowo i notorycznie sprzedaje przeterminowany towar (branża spożywcza)
  • Data: 2024-06-03 16:39:59
    Temat: Re: Sklep celowo i notorycznie sprzedaje przeterminowany towar (branża spożywcza)
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Teraz zmywają acetonem i drukują nową :-) Tyle, że o ile sprzedaż po9
    > ter,minie ważności, to wykroczenie, to sfałszowanie daty ważności jest
    > przestępstwem.

    W tamtym tyg. młóciłem fałszerstwa. Raz na rok se młócę hobbystycznie.

    Ogólnie widać:
    - podrabianie podpisów
    - dowody, legitymacje, paszporty inne chodliwe dok. upoważniające do
    pobytu na terenie UE
    - pieniążki
    Statystyki:
    https://i.ibb.co/8bghvQj/001.jpg (człowiek i dokumenty nr. 56)

    Z ciekawy rzeczy rzucił mi się w oczy temat odejścia od gotówki.

    cyt.
    W książce Cloudmoney: Cash, Cards,Crypto, and the War for Our Wallets
    Brett Scott charakteryzuje głównych uczestników wojny z gotówką. Są to
    banki komercyjne, świadczące wirtualne usługi, na których opierają się
    systemy pieniądza cyfrowego, przy czym pod tym terminem u Scotta kryją
    się np. karty i aplikacje. Jego zdaniem w interesie banków komercyjnych
    leży nakłonienie ludzi do przejścia na cyfrowe systemy płatności, gdyż
    zapewnia to im uzyskanie dodatkowych przychodów i większej ilości danych
    o konsumentach. Są to także organizacje płatnicze, z których
    największymi są Visa i MasterCard, zarabiające na pośrednictwie
    w transakcjach cyfrowych. Każda transakcja gotówkowa jest dla nich
    stratą zysku, gdyż nie pobierają od nich opłat. Trzeba też
    wspomnieć o sektorze fintech, a więc szerokiej dziedzinie przemysłu
    technologicznego, która próbuje zautomatyzować sektor finansowy. System
    gotówkowy jest trudny do zautomatyzowania, więc fintech prowadzi
    naturalną, ideologiczną walkę z gotówką. Dotyczy to również branży Big
    Tech. Większość przedsiębiorców technologicznych jest przeciwna
    gotówce i forsuje pomysł, że naturalne jest odejście od systemu
    gotówkowego i przejście do ich platform.
    https://www.pwpw.pl/binaries/content/assets/pwpwcms_
    pl/press/2022/67/cid67_02_dziemidowicz.pdf

    .