  • 1. Data: 2024-05-31 17:07:09
    Temat: Sklep celowo i notorycznie sprzedaje przeterminowany towar (branża spożywcza)
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Jest sobie pewien sklep (typu market dużej znanej sieci) w którym często
    robię zakupy. I praktycznie za każdym razem trafiam na jakiś
    przeterminowany produkt. Z różnych kategorii, o różnych porach dnia.
    Produkty są przeterminowane o różne terminy, niektóre nawet o
    kilkanaście miesięcy! Ponieważ przychodzę tam regularnie to jestem w
    stanie stwierdzić, że np. 2 dni wcześniej stały tam produkty z
    prawidłowym terminem, a w ciągu tych 2 dni zostały podmienione na
    przeterminowane. Przeterminowane potrafią być całe partie towaru (np.
    cała półka) a na półce z tzw. zapasem (najczęściej wysoko, ale wysoki
    jestem to sobie sięgnę ;) jest towar z odległym terminem. Wygląda więc
    na próbę opchnięcia starego towaru (może klient nie zauważy) Zwracałem
    na to uwagę obsłudze sklepu zarówno szeregowym pracownikom sklepu jak i
    w końcu samej kierowniczce i... oni mają taką śpiewkę, że to jednostkowe
    przypadki. I tak w kółko od półtora roku (zawzięty jestem niestety)
    Zacząłem więc wystawiać im przeterminowane produkty na środek sklepu
    zagracając alejkę czym zainteresowałem pana, który tam za ochronę robi.
    Wyjaśniłem po co to robię, chciał mnie wyrzucić ze sklepu, ale odmówiłem
    wyjścia (powiedziałem, że szukam towaru na terminie) Zagroził wezwaniem
    policji, więc zrobiłem zakupy (jak już znalazłem produkty na terminie) i
    poinformowałem go, że czekam za linią kas na przyjazd patrolu, a
    bałaganu, który zrobiłem sprzątać nie zamierzam. Policji jednak nie
    wezwali - przyszedł pracownik sklepu i poukładał z powrotem
    przeterminowane produkty na półkę.
    Tego typu akcje robiłem tam jeszcze parę razy, ale potem pseudo
    ochroniarz (pracownik sklepu, ubrany ,,po cywilnemu") tylko wołał
    pracownika magazynu do posprzątania po mnie bałaganu i żadnej policji
    nie było, mimo że informowałem, że czekam, nie uciekam.
    Na początku mnie to nawet bawiło, ale teraz zaczyna mnie to męczyć już
    powoli. Normalnie lecą w kulki:( Ja wiem, wiem... mogę zmienić sklep, nie
    warto się szarpać... ale odpuścić zawsze zdążę. Życia oczywiście za to
    oddawał nie będę, ale chcę trochę powalczyć. Zakupy nadal tam robię, ale
    nie zawsze z fajerwerkami (nie zawsze mam chęci do robienia
    przedstawienia), choć przy każdej wizycie coś przeterminowanego znajdę.
    Obsługa sklepu raczej mnie nie lubi:))))

    Czy ja gdzieś mogę zgłosić taki fakt, że sklep celowo sprzedaje
    produkty, których nie powinien?
    PIH?
    UOKIK?
    Czy macie jakieś doświadczenia (z praktyki) co takie instytucje robią w
    podobnych przypadkach?
    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2024-05-31 17:15:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 31.05.2024 o 17:07, Tomaszek pisze:
    > Jest sobie pewien sklep (typu market dużej znanej sieci)

    Nie krępuj się, wal śmiało, przecież chcesz sprawę nagłośnić i załatwić.

    > Czy ja gdzieś mogę zgłosić taki fakt, że sklep celowo sprzedaje
    > produkty, których nie powinien?

    SANEPID.

    > PIH?
    > UOKIK?

    Ci to bardzo opieszali są.

    > Czy macie jakieś doświadczenia (z praktyki) co takie instytucje robią w
    > podobnych przypadkach?

    Od mandatu do zamknięcia burdelu.

  • 3. Data: 2024-05-31 17:18:54
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 31.05.2024 o 17:15, nadir pisze:

    > Nie krępuj się, wal śmiało, przecież chcesz sprawę nagłośnić i załatwić.

    Ja żuczek jestem mały, a to wielka sieć. Ja spokojny sen lubię:)

    > SANEPID.

    No fakt, o tych nie pomyślałem:)

    > Ci to bardzo opieszali są.

    > Od mandatu do zamknięcia burdelu.

    Jestem zaskoczony, nawet mile:)

    --
    t0maszek

  • 4. Data: 2024-05-31 20:26:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.05.2024 o 17:07, Tomaszek pisze:
    > Czy ja gdzieś mogę zgłosić taki fakt, że sklep celowo sprzedaje
    > produkty, których nie powinien?
    > PIH?
    Kiedyś tym zajmowała się Inspekcja Handlowa, ale jakiś czas temu
    wyodrębniono wyspecjalizowaną służbę, która nazywa się Inspekcja Jakości
    Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych. Problem w tym, że o ile Inspekcja
    Handlowa ma swoje delegatury we wszystkich byłych miastach wojewódzkich,
    to ten nowy urząd powstał po nowym podziale i już nie ma. Na moje
    prywatne odczycie oni są jak Yeti - wszyscy wiedzą, ze są, ale nikt ich
    nie widział.

    Strona internetowa
    https://www.gov.pl/web/ijhars/inspekcja-jakosci-hand
    lowej-artykulow-rolno-spozywczych.
    Wydaje mi się, że tam by należało to zgłosić.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-05-31 20:48:03
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

> [...]
    > https://www.gov.pl/web/ijhars/inspekcja-jakosci-hand
    lowej-artykulow-rolno-spozywczych.
    > Wydaje mi się, że tam by należało to zgłosić.

    Ok. Dzięki za informacje. Nie znałem tej instytucji (nie śledzę tego na
    bieżąco) Zapoznam się z tym linkiem, poczytam sobie czym zajmuje się ta
    instytucja.

    --
    t0maszek

  • 6. Data: 2024-05-31 21:40:34
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Kiedyś tym zajmowała się Inspekcja Handlowa
    Kiedyś były metkownice i na starą datę ważności naklejało się nową datę
    ważności:)

    O take:
    https://scican.com.pl/pl/products/metkownica-alfanum
    eryczna-3-rzedowa-blitz-t111-a1-837.html

    Nie wiem czy to to jeszcze się praktykuje.

  • 7. Data: 2024-05-31 23:11:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.05.2024 o 21:40, alojzy nieborak pisze:
> [...]
    > https://scican.com.pl/pl/products/metkownica-alfanum
    eryczna-3-rzedowa-blitz-t111-a1-837.html
    > Nie wiem czy to to jeszcze się praktykuje.
    Teraz zmywają acetonem i drukują nową :-) Tyle, że o ile sprzedaż po9
    ter,minie ważności, to wykroczenie, to sfałszowanie daty ważności jest
    przestępstwem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 8. Data: 2024-06-03 16:39:59
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    > Teraz zmywają acetonem i drukują nową :-) Tyle, że o ile sprzedaż po9
    > ter,minie ważności, to wykroczenie, to sfałszowanie daty ważności jest
    > przestępstwem.

    W tamtym tyg. młóciłem fałszerstwa. Raz na rok se młócę hobbystycznie.

    Ogólnie widać:
    - podrabianie podpisów
    - dowody, legitymacje, paszporty inne chodliwe dok. upoważniające do
    pobytu na terenie UE
    - pieniążki
    Statystyki:
    https://i.ibb.co/8bghvQj/001.jpg (człowiek i dokumenty nr. 56)

    Z ciekawy rzeczy rzucił mi się w oczy temat odejścia od gotówki.

    cyt.
    W książce Cloudmoney: Cash, Cards,Crypto, and the War for Our Wallets
    Brett Scott charakteryzuje głównych uczestników wojny z gotówką. Są to
    banki komercyjne, świadczące wirtualne usługi, na których opierają się
    systemy pieniądza cyfrowego, przy czym pod tym terminem u Scotta kryją
    się np. karty i aplikacje. Jego zdaniem w interesie banków komercyjnych
    leży nakłonienie ludzi do przejścia na cyfrowe systemy płatności, gdyż
    zapewnia to im uzyskanie dodatkowych przychodów i większej ilości danych
    o konsumentach. Są to także organizacje płatnicze, z których
    największymi są Visa i MasterCard, zarabiające na pośrednictwie
    w transakcjach cyfrowych. Każda transakcja gotówkowa jest dla nich
    stratą zysku, gdyż nie pobierają od nich opłat. Trzeba też
    wspomnieć o sektorze fintech, a więc szerokiej dziedzinie przemysłu
    technologicznego, która próbuje zautomatyzować sektor finansowy. System
    gotówkowy jest trudny do zautomatyzowania, więc fintech prowadzi
    naturalną, ideologiczną walkę z gotówką. Dotyczy to również branży Big
    Tech. Większość przedsiębiorców technologicznych jest przeciwna
    gotówce i forsuje pomysł, że naturalne jest odejście od systemu
    gotówkowego i przejście do ich platform.
    https://www.pwpw.pl/binaries/content/assets/pwpwcms_
    pl/press/2022/67/cid67_02_dziemidowicz.pdf

    .

  • 9. Data: 2024-06-03 17:27:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 May 2024 23:11:26 +0200, Robert Tomasik wrote:
    eryczna-3-rzedowa-blitz-t111-a1-837.html
    > Teraz zmywają acetonem i drukują nową :-) Tyle, że o ile sprzedaż po9
    > ter,minie ważności, to wykroczenie, to sfałszowanie daty ważności jest
    > przestępstwem.

    Sfałszowanie, czy ustalenie nowej, lepszej ? :-)

    J.

  • 10. Data: 2024-06-03 17:48:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 31 May 2024 17:07:09 +0200, Tomaszek wrote:
> [...]
    > przeterminowany produkt. Z różnych kategorii, o różnych porach dnia.
    > Produkty są przeterminowane o różne terminy, niektóre nawet o

    No, te to musiały się odnaleźć w magazynie.
    Tylko gdzie - w sklepie, czy w jakim regionalnym centrum dystrybucji

    > Ponieważ przychodzę tam regularnie to jestem w
    > stanie stwierdzić, że np. 2 dni wcześniej stały tam produkty z
    > prawidłowym terminem, a w ciągu tych 2 dni zostały podmienione na
    > przeterminowane.

    Albo sprzedane, i uzupelnione przeterminowanymi.

> [...]
    > jestem to sobie sięgnę ;) jest towar z odległym terminem. Wygląda więc
    > na próbę opchnięcia starego towaru (może klient nie zauważy)

    Próba na pewno, ale z drugiej strony - to normalne, ze towar konczący
    się ustawiasz blisko, a świeży gdzieś daleko. I nic złego w tym nie
    ma.

    Za dwa dni blisko może być juz przeterminowane, ale to wina klientów,
    ze nie wykupili :-)

> [...]
    > Obsługa sklepu raczej mnie nie lubi:))))
    >
    > Czy ja gdzieś mogę zgłosić taki fakt, że sklep celowo sprzedaje

    PIH się dawno temp przekształcił w IH, ale teraz Robert dobrze pisze,
    że to chyba nie ich działka

    https://uokik.gov.pl/inspekcja-handlowa

    a z kolei IJHARS ... ich w ogóle sklepy i terminy przydatnośći
    interesują? Czy to też nie ich działka?

    J.