eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSklep celowo i notorycznie sprzedaje przeterminowany towar (branża spożywcza) › Re: Sklep celowo i notorycznie sprzedaje przeterminowany towar (branża spożywcza)
  • Data: 2024-06-03 17:48:51
    Temat: Re: Sklep celowo i notorycznie sprzedaje przeterminowany towar (branża spożywcza)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 31 May 2024 17:07:09 +0200, Tomaszek wrote:
    > Jest sobie pewien sklep (typu market dużej znanej sieci) w którym często
    > robię zakupy. I praktycznie za każdym razem trafiam na jakiś
    > przeterminowany produkt. Z różnych kategorii, o różnych porach dnia.
    > Produkty są przeterminowane o różne terminy, niektóre nawet o
    > kilkanaście miesięcy!

    No, te to musiały się odnaleźć w magazynie.
    Tylko gdzie - w sklepie, czy w jakim regionalnym centrum dystrybucji

    > Ponieważ przychodzę tam regularnie to jestem w
    > stanie stwierdzić, że np. 2 dni wcześniej stały tam produkty z
    > prawidłowym terminem, a w ciągu tych 2 dni zostały podmienione na
    > przeterminowane.

    Albo sprzedane, i uzupelnione przeterminowanymi.

    > Przeterminowane potrafią być całe partie towaru (np.
    > cała półka) a na półce z tzw. zapasem (najczęściej wysoko, ale wysoki
    > jestem to sobie sięgnę ;) jest towar z odległym terminem. Wygląda więc
    > na próbę opchnięcia starego towaru (może klient nie zauważy)

    Próba na pewno, ale z drugiej strony - to normalne, ze towar konczący
    się ustawiasz blisko, a świeży gdzieś daleko. I nic złego w tym nie
    ma.

    Za dwa dni blisko może być juz przeterminowane, ale to wina klientów,
    ze nie wykupili :-)

> [...]
    > nie było, mimo że informowałem, że czekam, nie uciekam.
    > Na początku mnie to nawet bawiło, ale teraz zaczyna mnie to męczyć już
    > powoli. Normalnie lecą w kulki:( Ja wiem, wiem... mogę zmienić sklep, nie
    > warto się szarpać... ale odpuścić zawsze zdążę. Życia oczywiście za to
    > oddawał nie będę, ale chcę trochę powalczyć. Zakupy nadal tam robię, ale
    > nie zawsze z fajerwerkami (nie zawsze mam chęci do robienia
    > przedstawienia), choć przy każdej wizycie coś przeterminowanego znajdę.
    > Obsługa sklepu raczej mnie nie lubi:))))
    >
    > Czy ja gdzieś mogę zgłosić taki fakt, że sklep celowo sprzedaje

    PIH się dawno temp przekształcił w IH, ale teraz Robert dobrze pisze,
    że to chyba nie ich działka

    https://uokik.gov.pl/inspekcja-handlowa

    a z kolei IJHARS ... ich w ogóle sklepy i terminy przydatnośći
    interesują? Czy to też nie ich działka?

    J.