    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zlamanie prawa budowlanego-prosze o rade
    Date: Sat, 15 Oct 2005 03:48:53 +0200

    Użytkownik "louisa" <h...@e...com> napisał w wiadomości
    news:8cY3f.439$iI.100@trndny06...

    > A czy to nie jest tak, ze urzędnik dowiedziawszy się o
    przywłaszczeniu
    > musiał zawiadomić prokuratora, a nie "negocjować" z panem Heńkiem?
    Bo
    > jeżeli urzędnik działał w warunkach przestępstwa, to cala ta umowa z
    > zasady jest nie tylko nieprawna, ale wręcz kryminalna.

    Nie jest to prawdą, zwłaszcza, jak urzędnik się dowiedział o tym po
    przedawnieniu ścigania. Poza tym do stwierdzenia, ze popełniono
    przesta[pastwo konieczne jest wykazanie winy. A tu nie wiemy w jakich
    okolicznościach się to stało.

    > Raczej urzędnik a nie gmina. Gmina to zespól obywateli w całości. Z
    > opisu wynika ze jakiś gamoń dogadał się na boku w imieniu
    wszystkich.

    Czy zatem następnym razem mają to rozwiązać wiecując? Może do
    notariusza w razie czego też wszystkich spędzić?

    > Skoro są wspolwascicielami publicznego gruntu, to dlaczego nie maja
    > prawa działać pro publico bono?

    Bo to Polska, a ni Stany. My mamy inne prawo. Jeśli chcesz zajmować
    glos w dyskusji, to choć trochę je poczytaj.

    > Nie zupełnie. Akt notarialny na wariackich papierach jest nieważny z
    > definicji. Nie ma znaczenia czy skorumpowany urzędnik zgadza się w
    oszustem.

    Może w USA. W Polsce jest ważny.

    > Strona nie jest. Jest wspolwascicielem gruntu jako czlonek gminy.

    W USA, a nie w Polsce. Nie motaj.

    > Wartosc dla kogo? Skoro jest to budynek budowany pod katem oszusta
    > watpliwe ze spelnia interes obywateli.

    A przeczytałeś ten artykuł, który Ci podałem? Wartość z punktu
    widzenia tego przepisu.