  • Data: 2006-10-06 17:11:59
    Temat: Re: zakup mieszkania
    Od: "B L" <m...@...mail.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Ze wstępnych rozmów okazuje się, że w ksiedze wieczystej jest wpis o
    > obciazeniu hipotecznym do czasu spłaty mieszkania. Wlasciciel twierdzi
    > (pokazujac dokumenty) ze mieszkanie jest juz splacone pozostaly
    > formalnosci do załatwienia w sądzie w wydziale ksiąg wieczystych, ale chce
    > to załatwić "za jednym zamachem" rzy sprzedazy mieszkania. No i wlasnie
    > czy taka forma jest zgodna z prawem i czy notariusz nie bedzie mial
    > zastrzezen? Czy istnieje jakes ryzyko ze sprzedajacy cos kręci ??

    Można tak zrobić - ale musisz mieć dokumenty na to - tao tak jak z zakupem
    auta np zarejestrowanego na bank i z papierami o zdjęciu zabezpieczenia -

    > 2. W ramach "dobroci" sąsiedzkiej sprzedajacy podarował/sprzedał swój
    > grunt (ogrod) innemu sasiadowi na tzw "gębe" i zyli sobie szczesliwie. No
    > ale teraz pojawiam sie ja - nowy właściciel i co w tej sprawie? Jezeli
    > kupie mieszkanie wraz z tym gruntem to staje sie jego wlascicielem. Czy
    > "obdrawany" ma wtym momencie problem? Czy taką sprawe powinni wyprotować
    > obecni właśiciele (jakis akt notrialny)? wg mnie tak.

    jak kupisz z tym gruntem... to jest twój - oni musza przed sprzedażą
    wyprowadzić dokumenty
    przeniesienie włąsności nieruchomości może odbywać sie jedynie w formie aktu
    notarialnego - inaczej jest NIEWAŻNE!