eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[wspólnota] interpretacja "większości głosów właścicieli lokali" › Re: [wspólnota] interpretacja "większości głosów właścicieli lokali"
  • Data: 2010-09-09 18:25:36
    Temat: Re: [wspólnota] interpretacja "większości głosów właścicieli lokali"
    Od: SQLwiel <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-09 20:03, oxy pisze:
    > Proszę odpowiedź na konkretnie postawione pytanie:
    >
    > Wynik głosowania jest ważny, jeśli:
    > A) przynajmniej 50% udziałów/członków oddało głos
    > czy też
    > B) głosowanie wyłoniło przynajmniej 50% udziałów/głosów na TAK (lub na NIE)
    > ?
    >
    > prosze o odpwiedź "A" lub "B",lub skorygowanie mojego pytania, jeśli źle
    > stawiam tezy.

    Głosowanie jest "do jednej bramki". Uchwałę podejmuje się w głosowaniu
    (albo się jej nie podejmuje). W przytoczonym wcześniej linku do
    wspolnota.net.pl (a raczej w docelowej dyskusji) jest obszerny wywód z
    orzeczenia SN stwierdzający "uznanie uchwały za nieistniejącą", czyli
    nie podjętą.

    A więc:
    B') Uchwała została podjęta, jeśli za podjęciem uchwały opowiedziało się
    >50% udziałów (lub właścicieli, jeśli 1w=1g)

    Wynik głosowania jest ważny zawsze.
    Nie zawsze jest rozstrzygający.
    Np. 40% ZA, 40% PRZECIW, do 20% właścicieli nie udało się dotrzeć ->
    uchwała nie została (jak dotąd) podjęta, głosowanie nie zostało
    przeprowadzone należycie, można mieć pretensje do zarządu, ale nie ma co
    "zaskarżać", bo uchwały nie ma.

    > Oraz pytanie: Jaki jest wynik głosowania, kiedy wstrzymują się wszycy?

    Uchwała nie została podjęta.
    (także, jeśli wstrzyma się >50%)

    Inny ciekawy przykład jak działa wspólnota:
    Właściciele przegłosowują sobie uchwałę (skutecznie, 90% jest ZA), że
    SQLwiel ma płacić 90% kosztów ogrzewania. Uchwała jest prawidłowo
    podjęta i ważna (bo to nie są wydatki na utrz. nieruchomości wspólnej).
    SQLwiel może ją w ciągu 6 tyg. zaskarżyć, bo narusza to jego interes.
    (Jakby się zagapił, to ma przesrane.) Oczywiście wygrywa, sąd uchwałę
    uchyla. No to wspólnota j.w., ale 80%, SQLwiel jw. itd aż się komuś znudzi.

    Takie mamy "prawo", jakich i jego tfurcuff.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.