eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[wspólnota] interpretacja "większości głosów właścicieli lokali" › Re: [wspólnota] interpretacja "większości głosów właścicieli lokali"
  • Data: 2010-09-09 20:26:53
    Temat: Re: [wspólnota] interpretacja "większości głosów właścicieli lokali"
    Od: SQLwiel <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-09-09 22:08, oxy pisze:

    > ależ to sprzeczne z opinią jaką wydałeś wczesniej!
    > ponieważ bez takiego obowiązku ewidentnie można sterować wynikiem
    > głosowania (zaprzestać szybko daszego SKUTECZNEGO zbierania głosów zaraz
    > po zebraniu >50%, w tej sytuacji statystycznie jest rzadkie aby
    > wszystkie były za (lub przeciez /wstrz) => uchwała jest nierostrzygnieta
    > => dla zainteresowanych podjęciem decyzji jest tak samo jakby była na NIE!
    > ehhhh ..
    Chyba się kompletnie nie rozumiemy.
    Owszem - Zarząd może zmanipulować i doprowadzić do niepodjęcia uchwały
    przez zaniechanie uzyskania głosów osób, które mogłyby być ZA i uchwała
    nie zostanie podjęta, choć mogłaby. Taki zarząd trzeba wypieprzyć.

    Natomiast - weźmy przykład: 3 osoby we wspólnocie, równe udziały.
    A jest ZA, B jest PRZECIW, C się waha.
    Jeśli mamy podpis B i wstrzymujący się głos C, to nie ma po co iść po
    głos do A. Uchwała przepadła.
    Jeśli mamy głos A, mamy głos C wstrzymujący, to nie ma po co iść do B.
    Uchwała nie ma szans być podjęta.
    Jeśli A i C oddali głosy ZA, to nie ma po co iść do B, bo jego głos
    PRZECIW niczego nie zmieni.
    Kolejność zbierania głosów nie ma znaczenia.

    > a w końcu z sensem coś gada
    No, w końcu jakaś wdzięczność ;)
    > (wyegzekwować obowiązek tego adresu korespondencyjneg idzie?)
    Nie wiem jakim przepisem. Nie mam takiego problemu, to nie szukałem. U
    nas jest w Statucie.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.