eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoskierowanie na badania wstępne do pracy / brak niektórych czynników zagrożenia › Re: skierowanie na badania wstępne do pracy / brak niektórych czynników zagrożenia
  • Data: 2006-11-06 20:51:37
    Temat: Re: skierowanie na badania wstępne do pracy / brak niektórych czynników zagrożenia
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba przedstawiająca się jako *Agatek* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Co grozi pracodawcy, który nie wspominał o niektórych, istotnych
    > przyznacie, czynnikach zagrożenia? Niech mi teraz udowodni, że moja
    > angina nie ma nic wspólnego z bakteriami, z którymi pracowałam - nie
    > udowodni, bo nie kazał tego sprawdzić....

    OIDP samo w sobie to jest jakaś wykroczeniówka z BHP aczkolwiek jeśli
    poniesiesz szkodę (uszczerbek na zdrowiu) wskutek takich zaniedbań to
    może on także zostać zobowiązanym do zapłacenia zadośćuczynienia.
    Jednak to Ty musisz udowodnić związek pomiędzy wykonywaną pracą a
    uszczerbkiem na zdrowiu (nie: pomiędzy brakiem badań).

    > Drugie pytanie - nie podpisywałam żadnego szkolenia BHP, nie było go w
    > zasadzie, nie dowiedziałam się jakie zagrożenia może nieś ze sobą
    > praca z bakteriami. Czy to dobry hak?

    Wygląda mi to na art. 55 par. 1(1) kp - rozwiązanie umowy przez
    pracownika bez zastosowania okresu wypowiedzenia. W takiej sytuacji
    możesz także zażądać odszkodowania.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||