eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoskierowanie na badania wstępne do pracy / brak niektórych czynników zagrożenia › Re: Re: skierowanie na badania wstępne do pracy / brak niektórych czynników zagrożenia
  • Data: 2006-11-06 23:27:49
    Temat: Re: Re: skierowanie na badania wstępne do pracy / brak niektórych czynników zagrożenia
    Od: "orro" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Agatek" <a...@y...co.uk> napisał w wiadomości
    news:eioc3n$cr8$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Pracowałam z Staphylococcus aureus - gronkowcem. Sam gronkowiec anginy nie
    > powoduje. To wiem. Pytanie jest takie - czy jest w stanie udowodnić, że
    > praca w warunkach mikrobiologicznie skażonych nie miała żadnego wpływu na
    > układ odpornościowy.
    >
    > Na wymaz z gardła idę jak skończę 4 opakowanie antybiotyku :(

    Chyba moze udowodnić, że nie miała wpływu. Gdyby miała lub gdybyś Ty miała
    osłabiony układ odpornościowy, to zachorowałabyś na typowe infekcje
    gronkowcowe np. ropnie na skórze albo zapalenie płuc. Tzn. wtedy byłby
    związek przyczynowo-skutkowy. Praca z gronkowcem + osłabiony układ
    odpornościowy = infekcja. No, ale nie zachorowałaś na infekcję gronkowcową,
    tylko inną. Poza tym jeśli chodzi o osłabiony układ, to pracodawca mógłby
    zażądać jakiś dowodów z przeszłości np. wpisów w kartach poradnianych o
    powtarzających się infekcjach, leczeniu luivaciem, albo innymi środkami
    wzmacniającymi odporność itp.
    Ja raczej wykorzystałbym fakt anginy, do napisania pisma do pracodawcy o
    przeniesienie na inne stanowisko z powodu przewlekłej infekcji i ryzyka
    nadkażeniem Staphylococcus a.co może dramatycznie pogorszyć Twój stan
    zdrowia. Trudno będzie pracodawcy nic w takiej sytuacji nie zrobić. Jeśłi
    pracodawca nie ma "bezpiecznego" stanowiska, moze sam zaproponować (albo to
    zasugerujesz) rozwiązanie umowy za porozumieniem stron, bez ujemnych skutków
    finansowych dla Ciebie.

    Pozdr.