  • Data: 2008-10-03 18:03:46
    Temat: Re: semantyka zdania
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On Oct 3, 7:15 pm, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    wrote:
    > <s...@g...com> wrote> > Jadąc rowerem zaatakował mnie przy
    posesjipiesbiegający luzem

    > A: Jadąc rowerem, zaatakował mnie przy posesjipies
    > B: Jadąc rowerem zaatakował mnie przy posesjipies
    >
    > widzisz różnicę? Chodziło Ci o A, a napisałeś B.
    >
    > Inaczej: Jadąc radiowozem zatrzymał mnie policjant.
    > Czy to zdanie sugeruje, że ja jechałem radiowozem czy raczej policjant....?
    > Napisałeś tak samo, tylko zamiast policjanta byłpies.

    No różnicę widzę, ale nie widzę aby zmieniała sens zdania :)
    W Twoim przykładzie dla mnie jest jasne że Ty jechałeś radiowozem.
    Coś chyba faktycznie ze mną jest nie tak bo kompletnie nie kumam
    waszego rozumowania - nie wiem w jaki sposób odczytujecie że pies
    jechał na rowerze, a policjant radiowozem. ;)