  • Data: 2008-10-03 18:14:05
    Temat: Re: [OT] semantyka zdania
    Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

    > Widzisz, bo ludzi zapominają jaką wagę ma przecinek. I wychodzi
    > niejednoznacznie.
    >
    > A: Jadąc rowerem, zaatakował mnie przy posesji pies
    > B: Jadąc rowerem zaatakował mnie przy posesji pies

    czy w słowie mówionym też trzeba podawać ci przecinki żebyż skumał?

    > Inaczej: Jadąc radiowozem zatrzymał mnie policjant.
    > Czy to zdanie sugeruje, że ja jechałem radiowozem czy raczej
    > policjant....?
    > Napisałeś tak samo, tylko zamiast policjanta był pies.

    radiowozem moze jechać zarówno policjant jak zatrzymany, ale bardziej
    prawdopodobne że był to policjant, a znaczy to tylko tyle że w tej kwestii
    zdanie jest niejednoznaczne, a nie że niepoprawne,

    w zdaniu z psem logiczne jest że rowerem pies nie jeździe, a więc juz
    niejednoznacznosci nie ma, wniosek z tego taki że szkoda że tych polonistów
    nie uczą urzywania głowy, a tylko języka, jakaś logika by się przydała
    chyba?