  • Data: 2008-10-03 18:12:09
    Temat: Re: semantyka zdania
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    <s...@g...com> wrote
    >Coś chyba faktycznie ze mną jest nie tak bo kompletnie nie kumam
    >waszego rozumowania - nie wiem w jaki sposób odczytujecie że pies
    >jechał na rowerze, a policjant radiowozem. ;)

    Imiesłowy (jadąć, robiąc, siedząc) mają to do siebie, że mogą być różnie
    zrozumiane jak się o to specjalnie nie dba, więc trzeba uważać. Może
    prościej pisać: kiedy jechałem, gdy pies siedział etc. Ale są za to ładne:)
    Podobnie z imiesłowami biernymi typu: siedzący, dobrze wyglądający. I się
    domyślaj: czy chodzi o stan w danej chwili (teraz siedzi) czy ceche stałą
    (np. zwykle siedzi, bo lubi).
    Ale to chyba na inną grupę... :)