  • Data: 2008-10-07 12:02:52
    Temat: Re: [OT] semantyka zdania
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 03.10.2008 21:37 użytkownik s...@g...com napisał :
> [...]
    s%C5%82%C3%B3wkowy_wsp%C3%B3%C5%82czesny

    > To wszystko mi się wydaje kompletnie nielogicznie - te przykłady
    > błędów z Wikipedii także. Kompletnie nie potrafię sobie wyobrazić jak
    > w taki sposób można rozumieć zdanie, ale mniejsza z tym.

    Kluczowe:
    "(...) innymi słowy podmiot w obu zdaniach lub zdaniu i równoważniku
    musi być ten sam."
    Przeanalizuj sobie swoje zdanie:
    "Jadąc rowerem zaatakował mnie przy posesji pies (...)"
    Co jest podmiotem? Pies. Czyli pies zaatakował i jechał jednocześnie.
    Albo jeśli nadal nie łapiesz to wytnij ze zdania wszystko niepotrzebne i
    zobacz co wyjdzie: "jadąc zaatakował pies" lub jeszcze czytelniej "pies
    zaatakował jadąc". Kiepskiego miałeś polonistę.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846