    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: regres ubezp. (OC)-zbiegł z miejsca zdarzenia
    Date: Mon, 28 Aug 2006 23:22:03 +0200

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:ufl5f2dmkicp67nm7sr6451q61ffh7scmi@4ax.com...

    > Było zdarzenie? TAK. Znalaziono winnego? TAK. Czy zgłosił ten fakt
    > właścicielowi uszkodzonego pojazdu (lub Policji)? NIE.

    Tak po przemyśleniu, to uważam, że TU trochę zbyt pochopnie zadziałało. Albo
    raczej próbują zadziałać. O ile przyjęcie przez policjanta w pierwotnej notatce,
    że sprawca zbiegł (skoro go na miejscu nie było) jest sensowne. O tyle nie
    czynił bym z tego faktu prawnego.

    Zbiec można tylko i wyłącznie z winy umyślnej. Tę winę, zgodnie z art. 6 kc
    trzeba dowieść. Jeśli uszkodzenia na pojazdach są nieznaczne, to wcale to takie
    proste mi się nie wydaje. Powinien ewentualnie zostać powołany biegły, który się
    wypowie, czy kierujący który spowodował kolizję mógł faktu najechania na
    samochód pokrzywdzonego nie zauważyć. jeśli to było uderzenie narożnikiem
    masywnego zderzaka w bok poszycia, to jestem skłonny uwierzyć Leszkowi, że mógł
    tego nie poczuć. A uszkodzenie poszycia samochodu mogło być znaczące mimo to.

    Generalnie są teraz dwa rozwiązania. Albo dla świętego spokoju zapłacić te 500
    zł. Albo iść w zaparte, że nie zbiegł, tylko nie zauważył i odjechał. Wówczas TU
    musi dowieść, że nie miał możliwości niezauważenia. Trudno mi ocenić, czy za 500
    zł pójdą z tym do sądu, a jeśli tak, to czy wygrają.