  • Data: 2006-08-29 16:12:23
    Temat: Re: regres ubezp. (OC)-zbiegł z miejsca zdarzenia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:6eq7f2hr1ei81akm3j5f7ack46nl9k17l4@4ax.com...
    > Ależ to jest fakt i nie o dokładne nazwenictwo tu chodzi (przecież
    > odjechał, a NIE biegał). Oddalił się z miejsca zdarzenia i to
    > policjant stwierdził, a obowiązku nie miał ustalać dlaczego.

    Dokładnie tak uważam.

    > Jedank zauważ, że winowajca nie miał watpliwości czy to ON tamten
    > pojazd uszkodził, a nie odwrotnie. To może sugerować, że jednak mógł
    > zauważyć kolizję.

    To znaczy bierzesz pod uwagę możliwość, że podczas cofania stojący obok samochód
    z własnej woli uszkodził samochód pytającego :-)) No dobra. Domyślam się, o co
    Ci chodziło, choć akurat niebyt to zgrabnie ująłeś. Rzecz nie w tym, czy
    pytający kolizję zauważył, tylko czy można mu to dowieść.

    > Na czyj wniosek? I jesteś świadomy, że w rezutlacie za biegłego usługę
    > zapłaci strona przegrana.

    Na wniosek TU, co wynika z art. 6 kc. Jeśli by chcieli odzyskać wypłacone
    odszkodowanie, to muszą dowieść, ze pytający świadomie zbiegł.

    > Pytanie czy sąd da temu wiarę, nawet jeśli biegły stwierdzi, że jest
    > to możliwe. Obrona TU będzie chciała opinie biegłego podważyć drążąć
    > np. na ile procent istnieje prawdopodobinstwo, że nie zauważył lub np.
    > że biegły nie może wykluczyć, że jednak mógł zauważyć.
    > Dalej są chyba świadkowie zdarzenia, skoro winnego ustalono.

    To TU musi dowieść, ze nie było możliwości, by nie zauważył, a nie pytający, że
    nie mógł zauważyć. Przecież to TU wywodzi z faktu ucieczki zasadność swojego
    roszczenia.