    Date: Thu, 22 Apr 2010 12:44:23 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ... - przymusowa akceptacja regulaminu

    (22.04.2010 12:12), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tak patrząc na to całkiem zgodnie z prawem, to sprzedaż na paragon na
    > Allegro jest nielegalna, bo paragon wystawia się w momencie wydania
    > towaru klientowi.

    Z kasami nie jestem za pan brat, więc być może ominęło mnie trochę
    dyskusji na ten temat, ale zajrzawszy do rozporządzenia jedyne co na ten
    temat widzę to "1) dokonywaç ewidencji ka dej sprzeda y oraz wy-
    druku paragonu fiskalnego lub faktury VAT z ka -
    dej sprzeda y, jak równie wydawaç orygina? wy-
    drukowanego dokumentu nabywcy;" (sorry za pliterki). Nie widzę tam
    nic o tym że ma być po wydaniu ...

    > Więc jak ktoś wystawia po wpłynieciu kasy, to robi to
    > również niezgodnie z prawem. Powinno być tak:
    >
    > Wysyłka, kurier daje cynk ,,klient odebrał'', a sprzedawca automatycznie
    > generuje paragon :D

    ....ale nawet jeżeli, to zgodnie z KC wydając towar kurierowi/poczcie
    wydajesz klientowi. Więc jeżeli tak jest, to należałoby dać towar
    kurierowi, wydrukować paragon i posłać drugą przesyłką.

    p. m.