  • Data: 2010-04-22 12:39:38
    Temat: Re: ... - przymusowa akceptacja regulaminu
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (22.04.2010 13:28), cyklista wrote:

    > 500 paragonów to jest jedna rolka, a 500 faktur to dwa segregatory, więc
    > jednak różnica jest

    A kto ci zabrania drukować faktury na rolce tak żeby się zmieściło ich
    500szt? Widziałes kiedyś faktury które na co niektórych stacjach
    benzynowych wystawiają? Niczym nie różnią się od paragonu (poza treścią).

    > Wbicie danych osobowych (pytanie tylko jakich, czy z konta allegro?)

    Z konta allegro, a jakichby innych?

    > jest dużo więcej czasu, to nie jest koniec bo musisz jeszcze ta fakturę
    > wydrukować,

    Paragon też musisz wydrukować,

    > odłożyć kopię do archiwum,

    Paragon też musisz mieć w archiwum,

    [...]

    > Regulamin Allegro wiąże mnie z Allegro a nie z pośrednikiem. (tak jak i
    > regulamin sklepu wysyłającego kurierem wiąze mnie z tym sklepem a nie z
    > kurierem)

    Jesteś pewien że w regulaminie allegro nie ma nic o PA? Nie chce mi się
    tam zaglądać, ale jakoś nie chce mi się wierzyć że A odwaliłoby taką
    amatorszczyznę że korzystanie z PA nie wiązałoby się z odpowiednimi
    zapisami w regulaminie.

    > Wielkiego nie, ale łatwiej tu dochodzić racji niż z takim pośrednikiem.
    > Działalność banku jest określona konkretnymi przepisami całym systemem
    > bankowym, a taki pośrednik jest poza tym systemem.

    Działalność pośrednika też jest określona konkretnymi przepisami (choćby
    KC a pewnie jeszcze coś innego by się znalazło) a na systemie bankowym
    się świat nie kończy.

    > Znowu dochodzimy do tego samego, wiarygodność tej informacji i jej wpływ
    > na uznanie sprzedaży za dokonaną.

    Z PA nie korzystałem, ale korzystam generalnie z tego typu pośredników i
    zawsze jest sposób na to żeby się zalogować do panelu i sprawdzić czy
    taka transakcja rzeczywiście się pojawiła, jeżeli nie wierzysz mailowi z
    potwierdzeniem.

    > Sposobu jej archiwizacji i
    > przechowywania 5 lat jakby US przypadkiem chciał tą datę sprawdzić,

    Przecież możesz sobie wydrukować.

    > niemożność otrzymania kopii takiego powiadomienia.

    ee? Co poeta miał na myśli?

    > Po drugie klient
    > wpłaci automatycznie kwotę jaką mu system zaproponuje a często nie
    > działa to prawidłowo i kwoty za przesyłki są źle liczone. Mija kolejny
    > dzień (albo i 3) na wymianę informacji z klientem a potem rozpakowywanie
    > paczki i dokładanie drugiego paragonu z dopłatą.

    To już są konkretne problemy techniczne nijak nie dotykające problemu
    "Allegro zmusza".

    Skoro Allegro ma problemy z funkcjonowaniem tego, może mieć problemy z
    funkcjonowaniem czegoś innego (np. powiadomień o aukcji czy coś innego)
    co może spowodować konieczności rozpakowywania itd...

    Po prostu problemy techniczne i wadliwe funkcjonowanie się zdarza i albo
    Ci się to podoba i korzystasz, albo Ci się to nie podoba i nie korzystasz.

    > Mi by też takie skarżenie nie przyszło do głowy jakby taka była umowa od
    > początku,

    Czyli jeżeliby Allegro od początku dopuszczało tylko PA, to by było ok i
    nie było zmuszania? Nie nadążam za Twoją logiką :)

    > a na pewno by się skarżył jakbym był programistą, przez 5 lat
    > otrzymywał normalnie przelewy od kontrahentów a nagle by sobie serwis
    > zmienił zasady i musiałbym czekac dłużej na przelewy od pośrednika

    I wg. Ciebie by to było nielegalne?

    Czyli jeżeli mam sklep wysyłkowy i od lat korzystam z Poczty Polskiej,
    od lat u mnie klient kupuje (powiedzmy Tristan, bo on bardzo lubi PP) i
    w pewnym momencie dochodzę do wniosku że koniec tego, przechodzę na
    kurierów. To wg Ciebie Tristan miałby podstawy oskarżać mnie o bezprawne
    działanie tylko dlatego że przyzwyczaił się do PP i bardzo ją lubi a
    kurierów wręcz przeciwnie?

    p. m.