  • Data: 2010-04-22 11:10:25
    Temat: Re: ... - przymusowa akceptacja regulaminu
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (22.04.2010 12:43), cyklista wrote:

    > Fakturę vat to bym mógł, ale po co mi dodatkowych 500 faktur w miesiącu
    > i ich kopii do przechowywania przez 5 lat?.

    Masz też 500 paragonów których kopie musisz przechowyazć 5 lat. Nie
    widzę wielkiej różnicy - tylko lekko zmodyfikować treść.

    > Jak klient życzy sobie
    > fakturę to nie mam problemu, drukuję, pakuję i sobie czeka. Wystawiać
    > fakturę każdemu to po prostu czas i niepotrzebne koszty.

    Trochę więcej czasu na wbicie danych osobowych, cała reszta i tak musi
    być wbita.

    > Właśnie, pieniądze ma pośrednik z którym mnie nie wiąże żadna umowa

    Jak to nie wiąże. A regulamin Allegro?

    > nie mam wpływu na jego działanie (już przerabiałem reklamacje tych
    > wpłat, i ja jako sprzedający jestem dla allegro nikim, reklamowac może
    > tylko kupujący, nie mówiąc już o wstecznym księgowaniu itp. rzeczach)

    Wiesz, z bankami jest podobnie. Tj. nie masz wielkiego wpływu na
    funkcjonowanie banków.

    > Z bankiem wiąże mnie konkretna umowa, i stoją w tym przypadku za mną
    > przepisy prawa bankowego itd., i zapłata następuje jednak osobiście przy
    > okienku

    Nie widzę wielkiej różnicy.

    [...]>
    > Generalnie znowu chodzi o koszty, prawo, organizację tego wszystkiego.
    > Teraz mam sprawę jasną i prostą: wydruk przelewów, wybicie na kasie,
    > wysyłka. Jak zmienię metode na pakowanie po zakupie to kolejność będzie
    > taka: sprzedaż na allegro, wybicie na kasie (tylko pytanie jakiej
    > kwoty?, bo nie wiem ile w końcu zdecyduje się kupujący zapłacić za
    > przesyłkę),

    No jak nie wiesz, przecież jesteś informowany o tym ile klient zapłacił
    zaraz po tym fakcie. Czy nie tak?

    [...]
    > ps. te rozważania nie mają nic wspólnego z prawem, może jedynie w
    > punkcie odnoście obowiązku fiskalizacji sprzedaży, więc sobie może już
    > je darujmy, a tylko skupmy na istocie sprawy czyli prawnego
    > rozstrzygnięcia zasadności twierdzenia o przymusowości

    Przez analogię, jest serwis rentacoder.com i freelancer.com
    (pośrednictwo między programistami a zamawiającymi). Na jednym możesz
    wypłacić kasę tylko przez paypal,western union , na drugim tylko przez
    paypal, moneybookers. Dodatkowo ten pierwszy nie pozwala na zapłatę
    bezpośrednią między

    Do głowy by mi nigdy nie przyszło skarżyć się że jeden lub drugi działa
    nielegalnie bo nie pozwala na inne, bardziej mi wygodne formy płatności.

    p. m.