    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.polityka
    Subject: Re: prawnicy buce
    Date: Fri, 9 Dec 2005 18:04:39 +0100

    Uzytkownik "szyderca" <p...@d...net> napisal w wiadomosci
    news:b4imf.30$1b.28@trndny03...

    > Tylko ze te zasade dzialania swiatel reguluje ustawa ustanowiona
    przez
    > Sejm, a nie interpretacja buraka z milicyjnej szkoly buców w
    Szczytnie.

    No popatrz? Czy znasz jakas ustawe, która reguluje sposób ustawienia
    swiatel na skrzyzowaniu ulicy Królewskiej i Kijowskiej w Krakowie? Jak
    przejezdzam przez to skrzyzowanie, to zawsze sie zastanawiam, o której
    jechac, by nie stac. A to - jak piszesz - takie proste i wystarczy do
    Dziennika Ustaw zajrzec.

    Natomiast by uspokoic Twe sumienie, to podpowiem Ci, ze sprawe
    kontrolowania lub nie poslów reguluje Polsce jak najbardziej ustawa.
    Tyle, ze ona nie zabrania ich badac na zawartosc alkoholu we krwi.
    Komendant Glowy Policji po prostu w odniesieniu do policjantów niejako
    wyszedl przed orkiestre i zabronil policjantom równiez badania. W
    chwili obecnej jest tak, ze to nie ustawa zabrania tego, tylko
    Komendant zakaz korzystania przez policjantów z uprawnien przyznanych
    im ustawa w odniesieniu do niektórych osób i tyle. Ma do tego prawo,
    bowiem po prostu rozszerzyl uprawnienia obywatela, a nie zawezil.
    Wystarczy, ze zakaz ten uchyli i wrócimy do stosowania ustawy, czyli
    posla bedzie mozna poddawac kontroli drogowej tak jak kazdego innego
    obywatela. Szanse na jakies policyjne nagonki sa niewielkie, bo
    poslowie nie jezdza w oznakowanych pojazdach, wiec policjanci nie
    wiedza najczesciej, kogo zatrzymuja.

    Osobiscie "urownirowka" w tym zakresie bardzo mi sie podoba, bo nie
    znam zadnego racjonalnego powodu, by sadzic, ze pijany posel senator
    czy sedzia na drodze jest mniej niebezpieczny, niz murarz, stolarz czy
    zgola policjant. Kazdy z nich stanowi realne zagrozenie dla siebie i
    otoczenia i nalezy takie zagrozenie eliminowac.

    I by uprzedzic pytanie - ów zakaz wprowadzono strasznie dawno temu. Co
    najmniej na poczatku lat 90-tych obowiazywal juz. Potem kilka razy
    stosowne instrukcje kolejni komendanci zmieniali z tego co pamietam,
    ale ten zakaz akurat utrzymywano.