  • Data: 2005-12-09 17:19:43
    Temat: Re: prawnicy buce
    Od: szyderca <p...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:

    > Uzytkownik "szyderca" <p...@d...net> napisal w wiadomosci

    > przez

    > Szczytnie.
    >
    > No popatrz? Czy znasz jakas ustawe, która reguluje sposób ustawienia
    > swiatel na skrzyzowaniu ulicy Królewskiej i Kijowskiej w Krakowie? Jak
    > przejezdzam przez to skrzyzowanie, to zawsze sie zastanawiam, o której
    > jechac, by nie stac. A to - jak piszesz - takie proste i wystarczy do
    > Dziennika Ustaw zajrzec.

    Proste. Zielone = jedziesz, czerwone = stoisz.

    Tak samo jest z immunitetem. Jest immunitet = burak nie ma prawa dotknac
    posla ani dyplomaty.

    > Natomiast by uspokoic Twe sumienie, to podpowiem Ci, ze sprawe
    > kontrolowania lub nie poslów reguluje Polsce jak najbardziej ustawa.
    > Tyle, ze ona nie zabrania ich badac na zawartosc alkoholu we krwi.

    Z tym, ze jest to niewykonalne w przypadku odmowy. Koniec sprawy. BUrka
    co najwyzej moze prosic posla albo dyplomate.

    > Komendant Glowy Policji po prostu w odniesieniu do policjantów niejako
    > wyszedl przed orkiestre i zabronil policjantom równiez badania. W
    > chwili obecnej jest tak, ze to nie ustawa zabrania tego, tylko
    > Komendant zakaz korzystania przez policjantów z uprawnien przyznanych
    > im ustawa w odniesieniu do niektórych osób i tyle. Ma do tego prawo,
    > bowiem po prostu rozszerzyl uprawnienia obywatela, a nie zawezil.

    Durne argumentowanie na poziomie milicjanta z drogowki. Immunitet
    dotyczy absulutnej nietykalnosci. Zadnej interpretacji, rozszerzenia czy
    zwezenia nie da sie zastosowac.

    > Wystarczy, ze zakaz ten uchyli i wrócimy do stosowania ustawy, czyli
    > posla bedzie mozna poddawac kontroli drogowej tak jak kazdego innego
    > obywatela.

    Nie bo zabrania tego ustawa. Uchylic ustawe moze tylko sejm. Chyba ze w
    panstwie prawa...

    > Szanse na jakies policyjne nagonki sa niewielkie, bo
    > poslowie nie jezdza w oznakowanych pojazdach, wiec policjanci nie
    > wiedza najczesciej, kogo zatrzymuja.

    I wlasnie dlatego naglasniane sprawy zawsze dotycza poslow bedacych w
    opozycji do rzadzacych. Choc statystycznie jest to malo prawdopodobne.

    > Osobiscie "urownirowka" w tym zakresie bardzo mi sie podoba, bo nie
    > znam zadnego racjonalnego powodu, by sadzic, ze pijany posel senator
    > czy sedzia na drodze jest mniej niebezpieczny, niz murarz, stolarz czy
    > zgola policjant. Kazdy z nich stanowi realne zagrozenie dla siebie i
    > otoczenia i nalezy takie zagrozenie eliminowac.

    Oczywiscie, tylko nie mozna tego robic nielegalnymi metodami panstwa
    policyjnego. Wracamy do pytania, ilu poslow prowadzilo pod wplywem w
    ostatnim roku? A ilu policjantow