eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-23 03:31:21
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2022-10-22, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Oczywiście jeśli nie jesteś inżynierem, to możesz o tym nie wiedzieć,
    > ale prawidłowo zaprojektowane połączenie w ogóle nie powinno prowadzić
    > do obciążenia śrub ścinaniem. Śruby pracują na rozciąganie. Na ścinanie
    > pracują kołki.

    E, no nie zapędzajmy się znowu w szczegóły bo np. taki gwint obecny z
    definicji w każdej śrubie to pracuje na ścinanie czy rozciąganie? :)
    Tak, wiem, co masz na myśli, ale rozdrabnianie się w temacie nic nie
    wniesie poza chaosem. Dodatkowo nic nie stoi na przeszkodzie aby użyć
    śrub gdzie będą pracować na ścinanie, czy na wyboczenie, czy zginanie.
    Wystarczy, że znamy parametry materiału. Tak, że nie inżynierzmy za
    mocno.

    Poza tym to, że zaprojektowane połączenie nie powinno prowadzić do
    ścięcia śrub a jednak ono występuje to przecież nie musi być błąd
    projektowy. Łączysz np. dwie ciężkie belki poziomymi śrubami a jakiś
    misiu dociąga te śruby z za dużą siłą. Następuje deformacja plastyczna
    gwintu (częściowe ściecie), z czasem jakieś wibracje, docisk robi się
    niewystarczający i śruba zaczyna pracować na ścinanie. Żadej w tym MZ
    większej winy projektanta.

    --
    Marcin