eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-23 09:46:09
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I co to zmienia? Oczywiście, że może.

    To zmienia, że ścinanie śrub nie jest katastrofą budowlaną.
    Analogia taka, żeby ci było łatwiej zrozumieć, że wadliwy projekt nie
    jest ścinaniem śrub, a ścinane śruby nie są katastrofą budowlaną.

    > Mogę jeszcze kilka powodów wymyślić, tylko nie rozumiem, co to ma
    > wspólnego z omawianym przez nas zagadnienie,

    To ma wspólnego, że krok po kroku tłumaczę ci, że wymyślanie powodów
    katastrofy budowlanej nie jest katastrofą budowlaną.

    Pożar w budynku nie jest katastrofą budowlaną.
    W wyniku pożaru może nastąpić katastrofa budowlana.
    Nadążasz?

    > Oczywiście jeśli nie jesteś inżynierem, to możesz o tym nie wiedzieć,
    > ale prawidłowo zaprojektowane połączenie w ogóle nie powinno prowadzić
    > do obciążenia śrub ścinaniem. Śruby pracują na rozciąganie. Na ścinanie
    > pracują kołki.

    Oczywiście jak zwykle pieprzysz o czymś, o czym nie masz pojęcia.
    https://poradnikinzyniera.pl/polaczenia-srubowe/
    I do tego bez związku.
    Choćby te śruby pracowały na kulsońską emeryturę nie rozumiem, co to ma
    wspólnego z omawianym przez nas zagadnieniem?

    > Jeśli dojdzie do ścięcia śrub, to oznacza to, że doszło do utraty
    > stabilności konstrukcji.

    Utrata stabilności konstrukcji nie jest katastrofą budowlaną.
    Nadążasz?

    Innymi słowy, gdy zaczniesz odróżniać przyczyny katastrofy budowlanej od
    katastrofy budowlanej, to stanie się światłość i nie będziesz musiał
    udowadniać, że nie masz pojęcia o połączeniach śrubowych.

    > To kwestia definicji, ale o ile z fizycznego puntu widzenia masz rację,
    > to z prawnego nie do końca. Zastanawiałeś się, czemu kalkulatory
    > hamowania nie liczą drogi hamowania tylko na odcinku faktycznego
    > opóźnienia (to jest ścisła fizyczna definicja), tylko jeszcze doliczają
    > drogę decyzji i drogę zadziałania hamulców?

    Oczywiście, że się zastanawiałem. Bo te kalkulatory zakładają działające
    hamulce. Lepiej lub gorzej działające, ale działające. Geniuszu.

    Zgodnie z twoją pokręconą logiką, skoro wciśnięcie pedału hamulca jest
    hamowaniem samochodu, to wylicz mi, geniuszu, na tych twoich
    kalkulatorach, drogę hamowania przy niedziałających hamulcach.

    Oczywiście dolicz drogę decyzji i drogę zadziałania niedziałających
    hamulców. Wyjdzie ci, że droga hamowania to 1,8 m impulsu nerwowego z
    mózgu do stopy + 10 cm - ruch stopy na pedale. Potem przedstaw sądowi:
    wysoki sądzie, samochód jechał z prędkością 150 km/h, a droga hamowania
    wynosi 190 cm, bo kierowca był średniego wzrostu.
    (Tyko nie pieprz mi tu, że nie 10 cm, tylko 8 cm, bo w twoim samochodzie
    jest mniejszy skok pedału hamulca, bo to bez związku, tak jak bez
    związku były dywagacje, czy się śruby rozpadły przez ścinanie, czy nie
    przez ścinanie.)
    Przy niedziałających hamulcach, gdy podjąłeś decyzję o hamowaniu i
    wciskasz pedał hamulca, to hamujesz samochód, czy nie hamujesz?
    To takie hamowanie Schrödingera? Równocześnie hamujesz (bo podjąłeś
    decyzję o hamowaniu i wcisnąłeś pedał) i nie hamujesz (bo hamulce nie
    działają)?

    A teraz zastanów się, dlaczego te w/w przez ciebie ("drogę decyzji i
    drogę zadziałania hamulców") są DOLICZANE do DROGI HAMOWANIA wynikającej
    z opóźnienia samochodu wynikającego z HAMOWANIA.
    Wyciągnij wnioski.

    > Możesz też zapomnieć odbezpieczyć. Może dojść do zacięcia. Może być
    > niewypał. Mogą Ci ukraść pistolet.

    Choćby przylecieli kosmici i kosmicznymi promieniami zdezintegrowali
    pistolet, to nie będzie strzału z pistoletu bez strzału z pistoletu.

    > Z prawnego punktu widzenia usiłowaniem, za które odpowiadasz tak, jak za
    > strzał.

    Usiłowanie strzału z pistoletu nie jest strzałem z pistoletu.

    > nigdy o tym nie myślałem,

    To po chuj piszesz o rzeczach, o których nigdy nie myślałeś, z taką
    stanowczością, jakbyś od urodzenia o tym myślał?

    > ale to kolejny argument za moją tezą.

    Że brak strzału z pistoletu jest strzałem z pistoletu?
    Że brak hamowania samochodu jest hamowaniem samochodu?
    Genialne, od razu widać, że nigdy o tym nie myślałeś.

    > Tak. masz rację.

    Cieszę się, że tym razem dotarło.
    I równocześnie smuci mnie, że takim ludziom płacę pensje i pracuję na
    ich emerytury.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr