eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
  • Data: 2022-10-23 07:13:47
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tyle, że tu nie tyle mówimy o nauce jako takiej co o wnioskowaniu na
    > podstawie wyników badań z użyciem uznanych metod i technik (pomiarowych
    > itp.).

    No właśnie biegły reprezentuje tą "naukę".

    > Pewnie już kiedyś
    > wspomniałem, ale nie znam nikogo rozsądnego z tzw. kręgu nauki, kto w
    > sposób kategoryczny głosiłby jakieś tezy na wczesnych etapie badań nad
    > dowolną, nowszą rzeczą.

    Tym ciekawsze jest że powstał na ten temat "naukowy konsensus". A
    jeszcze ciekawsze że wiedza na temat "najlepiej przebadanej w historii"
    szczepionki zmieniała się dość dynamicznie na przestrzeni niecałego
    roku;) Widzisz jak to z ta nauką jest, zwłaszcza jak się na nią powołują
    zawodowi kłamcy:P Co ciekawe jak ktoś pisał rok temu to co napisałeś
    powyżej też zostawał nieszczepem (choćby był zaszczepiony), szurem,
    płaskoziemcą i onucą (a nie, onucą dopiero teraz). I podobny mechanizm
    stosuje na przykład robert - kim ty jesteś, żeby podważać zdanie sędziego;)

    > Chyba bardziej, że ww. nie muszą zawsze skutkować śmiercią.

    A kto powiedział, że zawsze? Potrącenie samochodem, postrzelenie,
    ugodzenie nożem czy otrucie też nie zawsze prowadzi do śmierci, a jednak
    stawia się w takich sprawach zarzuty.

    > Ciekawe czy były jakieś sprawy, w sensie eskalacji do arbitrażu
    > międzynarodowego, że kogoś nie było stać na powołanie biegłego co de
    > facto uniemożliwiło uskuteczne dochodzenia własnych praw.

    Nie sądzę. Jak kogoś nie stać na biegłego, to tym bardziej na
    międzynarodowy proces.

    > Też myślę, że nic konkretnego z tego nie wyjdzie, choć w sumie to miło,
    > że ktoś miał nawet odwagę coś takiego podnieść. Jeszcze niedawno unikano
    > takich tematów i haseł.

    Takie gadanie jak korwin pieprzy. Ale teoretyczna depisacja to
    (nie)ciekawy temat, bo chyba musiałaby się odbyć w podobnym trybie co
    zagarnięcie państwa przez pis. Czyli wątpliwym prawnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!