eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu" › Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Date: Sat, 22 Oct 2022 20:03:39 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <tidfsc$m47$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <634a6684$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <tie69t$2gd$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <634adc2d$0$566$65785112@news.neostrada.pl>
    <tieqnn$gfv$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <634b1bba$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <_cJ2L.1668436$f0c6.342911@fx10.ams1>
    <634bf6a3$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <pnr4L.1534343$YC96.1373648@fx12.ams1>
    <6352926d$0$561$65785112@news.neostrada.pl>
    <awJ4L.1722447$%q2.1509635@fx15.ams1>
    <635401b3$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <tj15hk$1761$1@gioia.aioe.org>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony

    W dniu 22.10.2022 o 18:25, Kviat pisze:

    > Nadal nie rozumiesz, że ścinanie śrub, to nie jest katastrofa budowlana.

    Oczywiście, że nie.

    > Przyczyną ścinania śrub może być wadliwy projekt.

    I co to zmienia? Oczywiście, że może.

    > Ścinanie śrub nie jest wadliwym projektem - może być efektem wadliwego
    > projektu. Albo gównianych śrub.

    Mogę jeszcze kilka powodów wymyślić, tylko nie rozumiem, co to ma
    wspólnego z omawianym przez nas zagadnienie,

    > Przyczyną katastrofy budowlanej może być ścięcie śrub.

    Oczywiście jeśli nie jesteś inżynierem, to możesz o tym nie wiedzieć,
    ale prawidłowo zaprojektowane połączenie w ogóle nie powinno prowadzić
    do obciążenia śrub ścinaniem. Śruby pracują na rozciąganie. Na ścinanie
    pracują kołki.

    > Katastrofa budowlana nie jest ścięciem śrub - może być efektem ścięcia
    > śrub.
    > Może nastąpić ścięcie śrub i nie być katastrofy budowlanej.
    > Nadążasz? Czy jeszcze nie?

    Jeśli dojdzie do ścięcia śrub, to oznacza to, że doszło do utraty
    stabilności konstrukcji. To już zaczyna być bardziej "mechanizm", niż
    "rama".

    > Wystrzał z pistoletu jest wtedy, gdy następuje wystrzał z pistoletu.
    > Podjęcie decyzji o strzale z pistoletu nie jest strzałem z pistoletu.
    > Ba! Nawet naciśnięcie spustu, już po podjęciu decyzji, również nie jest
    > strzałem z pistoletu.
    > Nadążasz? Czy nadal nie?

    To kwestia definicji, ale o ile z fizycznego puntu widzenia masz rację,
    to z prawnego nie do końca. Zastanawiałeś się, czemu kalkulatory
    hamowania nie liczą drogi hamowania tylko na odcinku faktycznego
    opóźnienia (to jest ścisła fizyczna definicja), tylko jeszcze doliczają
    drogę decyzji i drogę zadziałania hamulców?

    > Innymi słowy, możesz podjąć decyzję o strzale z pistoletu, ale gdy nie
    > będzie naboju, to nawet jak naciśniesz spust, nie będzie strzału.

    Możesz też zapomnieć odbezpieczyć. Może dojść do zacięcia. Może być
    niewypał. Mogą Ci ukraść pistolet.

    > Więc zgodnie z twoją logiką, że podjęcie decyzji o strzale jest
    > strzałem, to podjęcie decyzji o strzale bez wystrzału też jest strzałem...
    > Nadążasz?

    Z prawnego punktu widzenia usiłowaniem, za które odpowiadasz tak, jak za
    strzał. nigdy o tym nie myślałem, ale to kolejny argument za moją tezą.
    Tak. masz rację.

    --
    Robert Tomasik