  • Data: 2004-12-17 12:30:41
    Temat: Re: pismo procesowe a poświadczenie nieprawdy
    Od: "sanders" <m...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Design" <t...@j...com> wrote in message ...
    > Witam,
    >
    > Nurtuje mnie kwestia jak w temacie. Zeznania odbierane są pod przysięgą i
    > wówczas sprawa jest jasna.
    > Co jednak jeśli strona składa przed sądem pisma w których poświadcza
    > nieprawdę? Nie ma żadnej sankcji?
    > Czy nie ma zastosowania przestępstwo przeciwko dokumentom, np. osoba pisze
    > iż nie jest w stanie pokryć kosztów sądowych, a jest oczywiste że jej
    > dochody na to pozwalają np koszty zażalenia to 5.000 zł, a wynagrodzenie
    tej
    > osoby to 200.000 tys miesięcznie. Jeśli taka osoba podaje taką
> [...]

    Niestety ale jest tak, że do odpowiedzialności można pociągnąć tylko za
    zeznania.
    Praktycznie można przed sądem składać jakiekolwiek pisma procesowe.
    Przestepstwo przeciwko dokumentom polega na podrabianiu dokumentu.
    Wypowiedź strony w piśmie procesowym najbardziej absurdalna i nieprawdziwa
    nie będzie więc przestępstwem przeciwko dokumentom.

    sanders