  • Data: 2010-11-24 22:08:14
    Temat: Re: oszustwo allegro - paranoja
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    allegrowy żuczek <b...@m...pl> napisał(a):

    > więc trzeba było tak od razu, a nie jakieś sugestie nielogiczne wysuwać,
    > więc uświadom mnie jaki to artykuł uznaje oszustwo nieświadome jako nie
    > oszustwo?
    > dodam że ja nadal nie widzę w artykule o oszustwie warunku świadomości, tam
    > jest tylko warunek niekorzystnego rozporządzenia, wprowadzenia w błąd i
    > korzyści majątkowej, więc dalej nie rozumiem nielogicznych sugestii,

    Zapomniałeś o celu osiągnięcia korzyści majątkowej. Musi być z góry istniejący
    cel - zamiar, aby oszukać. Inaczej nie ma oszustwa w rozumieniu art. 286 par.
    1 kk.

> [...]
    > nikt go nie widzi) że nie da się nieświadomie jednocześnie:
    > - wysłać towaru niezgodnego z umową i poinformowanym o tym urwać kontakt
    > - nie wystawić żadnej gwarancji mimo 3letniej w opisie aukcji i
    > poinformowanym o tym twierdzić ze gwarancją jest paragon (nie wiadomo jaką i
    > na co, na paragonie nie ma nawet nazwy towaru ani jego numeru)
    > - wysłać niezgodną przesyłkę i o tym nie wiedzieć, na dodatek poinformowanym
    > o tym zaniechać wyjaśnienia
    > - zaniechać nawet próby naprawienia pomyłki/niewiedzy czy czego tam itd itp

    Opisane przez ciebie czynności nie mają znaczenia dla wykazaniu istnienia z
    góry istniejącego zamiaru oszustwa. Taki zamiar musi już istnieć w momencie
    wystawiania aukcji (może niektórzy będą twierdzić, że w chwili, gdy aukcję
    wygrałeś). Czyli musiałbyś wykazac, że sprzedawca nigdy nie dysponował towarem
    takim, jaki wystawił, że w momencie wystawiania aukcji nie posiadał gwarancji,
    itp. Co oczywiście jest nie do udowodnienia.
    I przedpiścy mają całkowitą rację, że z twego opisu sytuacji w żaden sposób
    nie wynika, aby doszło do popełnienia przestępstwa z art. 286 par. 1 kk.
    Sprawa cywilna, i tyle. Jesli nie wycofałeś zawiadomienia z Policji, to
    dostaniesz postanowienie o odmowie wszczęcia dochodzenia, lub o umorzeniu
    dochodzenia, i w tym stanie faktycznym, który opisujesz, nikt nie oskarży
    sprzedawcy.

    > jest nie do wykazania

    Bo jest.