  • Data: 2010-11-25 14:42:55
    Temat: Re: oszustwo allegro - paranoja
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (11/25/2010 11:32 AM), Kubuś Puchatek wrote:
    [...]
    > OK, a jak wygląda taka sytuacja?
    > Sprzedawca oferuje towar (część do komputera) w którego opisie jest
    > napisane że posiada on pewną cechę (obsługuje pewien standard).
    > Paczka przychodzi do mnie i okazuje się, że opisanej funkcji brak,
    > _brak_ też w opisie na pudełku, że karta obsługuje wymieniony w opisie
    > aukcji standard. Miała ją wcześniejsza wersja, nowsza już nie. Numer
    > wersji jest wydrukowany na pudełku.
    > Był zamiar czy nie?

    Był albo go i nie było. Nie każdy musi wiedzieć wszystko o wszystkim,
    poza tym - zdarzają się ludzie roztargnieni itd....

    Mógł też pomylić paczki do Ciebie.

    > Ja sobie sprawę odpuściłem, poinformowałem jednak sprzedawcę o błędzie i
    > co? I nic. Nadal na stronie przedmiotu jest nieprawidłowy opis.

    No i teraz jeżelibyś kupił jeszcze raz tą część i znowu by się to tak
    nie zgadzało, to by można mówić o oszustwie jeżeli:
    - sprzedawcza twoją informację przeczytał, zrozumiał i uznał za
    wiarygodną. Innymi słowy - czy dotarła ona do jego świadomości.
    - z pełną premedytacją taki opis znowu umieścił a nie było to jakieś
    kopiuj wklej, czy też zlecił komuś i nie dopilnował.

    W przeciwnym wypadku to nie oszustwo a partactwo i niesolidność.

    p. m.