  • Data: 2008-03-15 12:17:07
    Temat: Re: ok a teraz powiem o co mi chodzi
    Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:frens7$mpj$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > wynagrodzenia najniższego, to dlaczego nie można go podwyższeć o te 10 % ?
    > A co w sytuacji gdy ktoś ma 105% wnajniższego wynagrodzenia? można mu
    > obniżyć o 10 % ?
    > Piękny ten bubel.
    >
    > macso
    Trudno to nazwać bublem ,ponieważ najpierw należy przeczytać całe
    rozporządzenie.Z tego drugiego zdania może wynikać jedno ,że jeżeli
    przcownik ma najniższe wynagrodzenie zadsadnicze dal danego stanowiska to
    podwyższanie lub jego obniżanie może nastąpić w innym trybie np.:
    okrerślonym w innym miejscu rozporządzenia i może ono wynosić np.: 20%.-
    poprostu tego nie wiemy.
    Fragment cytowanego rozporządzenia jest zupełnie jasny.A tak dla jasności
    105 % najniższego wynagrodzenia nie jest najniższym wynagrodzeniem
    przewidzianym na danym stanowisku.Najniższe wynagordzenie jest określane
    kwotowo np.: 750, lub np.: jako określony % od średnei krajowej np.: 67%
    .Jeżeli w danym okresie ten % średniej karajowej wynosi np 834 zł to
    jezeżli pracownik zarabia np.: 850 zł to nie będzie to najniższe
    wynagrodzenie ,natomisat jezełi pracownik zarabia mniej niż wyliczona kwota
    czyli przykładowe 834 to na podastawie stosownego przepisu należy mu
    "zarobek" podnieść do wyliczonej kwoty czyli do 834zł.
    Należy przeczytać całe roz[porządzenie i wtedy możan wyciągąć jakieś wnioski

    akohoro