    From: WS <L...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ogrzewanie podzielniki
    Date: Thu, 29 Oct 2009 15:33:44 -0700 (PDT)
    <hc4e8f$j85$1@inews.gazeta.pl> <hc4l9a$elm$1@node1.news.atman.pl>
    <hc68m5$22g$1@news.onet.pl> <hc6o9s$8jg$1@node2.news.atman.pl>
    <hc6one$lq6$1@news.onet.pl>
    <c...@w...googlegroups.com>
    <hc6q1b$q61$1@news.onet.pl> <hc75he$dil$6@inews.gazeta.pl>
    <hc908q$bbb$1@inews.gazeta.pl> <hc9hr5$gr1$3@inews.gazeta.pl>
    <5...@q...googlegroups.com>
    <hca2fa$gr1$8@inews.gazeta.pl>
    <6...@s...googlegroups.com>
    <hcd3db$k3b$6@inews.gazeta.pl>

    On 29 Paź, 23:02, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > niekoniecznie,
    > bo proporcjonalnie nie znaczyli liniowo.

    a niby co znaczy?

    >że umieszczając podzielnik  cieczowy "fachowcy" informują, albo
    > przynajmniej powinni, czego nie robić.  zabudowanie grzejnika powoduje
    > utrzymanie wyższej temperatury wokół niego, wiec parowanie bedzie
    > wyższe, ale o tym delikwent zapewne został poinformowany.

    nie zostal poinformowany... , ale oczywiscie spytalem podczas oczytu -
    dostalem odpowiedz, ze zapewne zbyt blisko postawiony telewizor
    grzeje ;)

    > W starych typach bloków rury pionowe ogrzewania biegną przez mieszkanie,
    > wiec tez grzeją mimo, że podzielnik tego nie uwzględnia.
    > Wiec jak twierdzisz, ze zakręcony licznik coś tam naliczył, to zawsze
    > można postwić kontrargument, że naliczył to czego nie liczył.

    dokladnie tak jest...

    i nie mam specjalnych pretensji... w koncu efekt jest taki, ze
    zakladajac, iz roznice temperatur pomiedzy mieszkaniami sa rzedu
    pojedynczych stopni to oplaty za ogrzewanie sa porownywalne... (i tak
    powinno wg mnie byc)

    > to wtedy szkoda kasy na podzielniki i ich obsluge.

    to juz nie jest takie pewne, bo kasa na podzielniki moze byc mniejsza,
    nic uzyskane dzieki samemu ich istnieniu oszczednosci... ;)

    WS