  • Data: 2009-10-29 22:33:44
    Temat: Re: ogrzewanie podzielniki
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29 Paź, 23:02, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > niekoniecznie,
    > bo proporcjonalnie nie znaczyli liniowo.

    a niby co znaczy?

    >że umieszczając podzielnik  cieczowy "fachowcy" informują, albo
    > przynajmniej powinni, czego nie robić.  zabudowanie grzejnika powoduje
    > utrzymanie wyższej temperatury wokół niego, wiec parowanie bedzie
    > wyższe, ale o tym delikwent zapewne został poinformowany.

    nie zostal poinformowany... , ale oczywiscie spytalem podczas oczytu -
    dostalem odpowiedz, ze zapewne zbyt blisko postawiony telewizor
    grzeje ;)

    > W starych typach bloków rury pionowe ogrzewania biegną przez mieszkanie,
    > wiec tez grzeją mimo, że podzielnik tego nie uwzględnia.
    > Wiec jak twierdzisz, ze zakręcony licznik coś tam naliczył, to zawsze
    > można postwić kontrargument, że naliczył to czego nie liczył.

    dokladnie tak jest...

    i nie mam specjalnych pretensji... w koncu efekt jest taki, ze
    zakladajac, iz roznice temperatur pomiedzy mieszkaniami sa rzedu
    pojedynczych stopni to oplaty za ogrzewanie sa porownywalne... (i tak
    powinno wg mnie byc)

    > to wtedy szkoda kasy na podzielniki i ich obsluge.

    to juz nie jest takie pewne, bo kasa na podzielniki moze byc mniejsza,
    nic uzyskane dzieki samemu ich istnieniu oszczednosci... ;)

    WS