  • Data: 2009-10-31 08:39:42
    Temat: Re: ogrzewanie podzielniki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Oct 2009, WS wrote:

    > ja mam cieczowe i wskazanie ich to loteria ;)
    [...]
    > ostatnio nawet najwieksze zuzycie wyszlo na grzejniku, ktory
    > jest w rogu zastawiony szafa w odleglosci ~30cm, obok stoi telewizor

    Gdzie Ty widzisz "loterię"???
    Tak ma być!
    Jak zawiniesz kaloryfer watą szklaną, to oczywiście dostaniesz
    z niego praktycznie zero ciepła, za to sam kaloryfer będzie
    gorący - i wskazanie podzielnika wysokie.

    Tylko takie spojrzenie na sprawę wydaje się być... trudne
    do przełknięcia, jak ktoś dał się złapać na rozważenie *wyłącznie*
    tezy (prawdziwej!) że zmniejszenie zużycia ciepła przez np.
    obniżenie temperatury *bez zmiany rozpływu ciepła* spowoduje
    spadek wskazań.
    Prawda, a jakże, szkoda że niecała.

    Ba, w archiwach jest gdzieś opis, jak to również zarząd sp-ni
    nie zdawał sobie sprawy (albo "rżnął głupa", nigdy nie wiadomo,
    mogło się "opłacić" w skali zniechęcenia setki innych spółdzielców,
    którzy dają się przekonać "argumentacją") do tego stopnia,
    że dał na piśmie iż sp-ca który zamontuje sobie radiator
    na kaloryferze będzie działał na własną szkodę :P

    BTW: jedno z lepszych podsumowań możliwych *przyczyn* fali
    "wciskania podzielników":
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/de7a4
    3495dcef0f5
    cyt: "Nie spodziewam się, by twórca tego pomysłu był
    takim ignorantem". Co racja to racja.
    A dyskusji było od metra:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/c5190
    559127c91ec