  • Data: 2009-10-31 08:21:29
    Temat: Re: ogrzewanie podzielniki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 28 Oct 2009, witek wrote:

    > Ale u wszystkich robi to tak samo,

    Tak.

    > proporcjonalnie do zuzytego ciepła.

    Nie.
    I w tym cały problem - popatrz mój sąsiedni post, spowodowanie
    oszczędzania ciepła przez zmniejszenie jego "odpływu" do otoczenia
    (izolacją ściań albo np. nieotwieraniem okiem) powoduje wręcz skutek
    odwrotny - słaby, ale jednak wzrost wskazania, mimo możliwej
    sporej oszczędności ciepła.

    BTW: dość dawno temu był tu opis "walki" ze spółdzielnią, chyba
    Roberta, warto poczytać (zarząd dał mu na piśmie, że np. zamontowanie
    dodatkowych radiatorów nic nie zmieni, a nawet mu "pogorszy",
    więc nie pozostało nic innego jak skorzystać :P))

    > Wiec proporcje zuzytego ciepła do się policzyć na podstawie proporcji tego co
    > zmierzył podzielnik.

    No właśnie "zużytego" - nie.
    Abstrahując oczywiście od "ciepła wspólnego" i reszty - podzielnik
    działa nawet jako "tylko wskaźnik" wyłącznie pod pewnymi warunkami,
    a te nie są wielokroć spełnione.

    > a ktoś na walnym zgoramdzeniu przyklepał.

    To prawda.
    Prawdą jest również, że *jeden* z przypadków działa na swój sposób
    pozytywnie, o czym ktoś już wspominał: zmniejszony jest sens kompletnego
    uszczelnienia okien, do "zatkania" wentylacji.
    Po prawdzie przy utrzymaniu stałej temperatury spowodowałoby to spadek
    opłaty (przypomnę: "odwrotne" wskazanie podzielnika ma miejsce przy
    stałym przepływie, nie przy stałej temperaturze), ale mniejszy
    niż proporcjonalnie.
    To jednak osobna sprawa - sama teza że "podzielnik liczy proporcjonalnie
    do zużytego ciepła", pomijająca sprawę "odbioru" tego ciepła, jest
    nieprawdziwa.

    pzdr, Gotfryd