eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoodkupilem telefon - zawila sprawaRe: odkupilem telefon - zawila sprawa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
    -a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 29 Jan 2013 14:44:59 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: odkupilem telefon - zawila sprawa
    In-Reply-To: <ke8hvp$731$1@news.vectranet.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1301291434560.2080@quad>
    References: <ke8hvp$731$1@news.vectranet.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 57
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1359467111 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26683 83.15.167.123:62839
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:714443
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 29 Jan 2013, news wrote:

    > kupilem telefon od osoby fizycznej (pani X), osoba ta przekazala mi wraz z
    > telefonem oryginalny dokument zakupu (fakture VAT z Polkomtela), gwarancję,
    > słowem mówiąc cały komplet.
    >
    > telefon sie zepsul i nie ma mozliwosci jego naprawy, autoryzowany serwis
    > wydal ekspertyze ze nie da sie go naprawic i ze mam sie zwrocic do
    > dystrybutora lub sprzedawcy w celu wymiany na nowy.

    Moment.
    A ta reklamacja była w ogóle składana na podstawie gwarancji?

    > poszedlem do salonu plusa

    Podejrzewam, że Plus gwarancji nie dał.
    Żebyśmy się rozumieli: SWOJEJ gwarancji.
    To ze wydał gwarancję producenta nie powoduje, że sam coś gwarantuje.
    A do "konsumenckiej niezgodności" ma rację, to pani X może przyjść.

    > powiedzcie mi jak mam wybrnac z tej sytuacji nie angazujac pani X ?

    Upewnić się, jakie są warunki gwarancji.
    Bo to wcale nie jest oczywiste - od czasu wprowadzenia "konsumenckiej
    niezgodności z umową", w takich umowach kodeksowe warunki gwarancji
    NIE obowiązują, więc bierzesz tekst gwarancji, czytasz, i według
    tego co tam zapisali, przysługuje Ci roszczenie o wymianę albo... nie.
    My tego nie wiemy.

    > zawsze
    > wydawalo mi sie ze gwarancja jest na okaziciela i dotyczy przedmiotu

    Nie tak, zwyczajowo gwarancja producenta jest tak wydawana.
    Istnieją podejrzenia, że Twoja gwarancja też do takich należy.
    Ale pewności nie ma.
    Nie ma zakazu wydania gwarancji dla pani X (tylko dla niej),
    bo tak się umówiła.
    Albo w ogóle gwarancji tylko dla kupujących danego kanału
    dystrubucyjnego.
    Taka gwarancja "przechodnia" nie będzie.

    > a nie
    > osoby ktora go zakupila. czy takie klody pod nogi jak powyzej mi rzuca
    > polkomtel sa zgodne z prawem ?
    > napisalem tez do Sony Poland (to ich telefon) ale przerzucaja
    > odpowiedzialnosc zalatwienia tej sprawy na sprzedawce/dystrybutora

    No to proste pytanie - kto udzielił gwarancji?
    Potem będzie kolejne pytanie, czy w tej gwarancji obiecał wymianę
    sprzętu, jeśli nie da się naprawić.
    I kolejne, KOMU jej udziela.

    > co zrobic ?

    Zajrzeć do gwarancji :)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1