    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: niedoszły samobójca oskarża policje
    Date: Mon, 24 Jan 2011 16:27:28 +0100

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:ihjarn$gvq$1@inews.gazeta.pl...
    > Jest.
    \
    Moim zdaniem nie masz racji. Oczywiście, jeśli do skutecznego udzielenia w
    bezpeiczny dla ratownika sposób konieczne są jakieś specjalistyczne
    informacje, to osoby ich nie posiadajace nie można ścigać za ich brak. Ale
    jeśli sposób udzielenia pomocy jest cozywisty (załóżmy ściągnięcie rannego
    z ruchliwej jezdni), to nie trzeba do tego specjalnego certyfikatu i jak
    najbardziej ściganie jest możliwe. W tym szczególnym wypadku całą sparwa
    się rozmyje, bo oczywistym jest, ze gdyby samobójcy policjanci nie odcięli,
    to by nie żył. Każde inne działanie było wyborem mniejszego zła. Nawet
    odcięcie go w przepaść dawało mu większą szansę, niż pozostanie w pętli.

    Natomaist artykuł będący początkiem wątku jest taki trochę niejasny. Być
    może zarzuty nie wynikają z odciecia, tylko z jakiegoś niewłaściwego
    postępowania później. Gdzieś ktoś - nie chce mi sie szukać - pisał coś o 30
    minutach zwłoki w wezwaniu Pogotowia - pytanie z czego to wynikało. Może
    policjanci źle ocenili stan zdrowia samobójcy i myśleli, że nie odniósł
    obrażeń? Ja bym na ich miejsce zawsze wezwał pogotowie, ale może oni mogli
    inaczej to oszacować.