    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Date: Fri, 10 Oct 2008 12:31:46 +0200

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 09 październik 2008 23:41
    (autor pawelj
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gclu9v$7jk$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > To co z zamiłowania jest tym członkiem? Bo takiego skrzywienia jak u niego
    > to już dawno nie widziałem

    Nie wiem, od dawna siedzi u mnie w plonkownicy, tyle go widzę, co ty go
    teraz wyciągasz. W każdym razie jest ZNPowcem i jakąś formą uczyciela.

    > Czyli na dwa etaty nadal wystarczy.

    No niech se wystarcza. Ale mówię, że nie da się tak sensownie pracować i
    jest to tylko oszukiwanie.

    > A z tym się nie zgodzę.
    > Zresztą nie mówmy o realnym czasie pracy bo zacznę odliczaś od czasu pracy
    > nauczyciela wakacje, ferie, święta

    Tak. I to jest niewątpliwy bonus. Dlatego odmówiłem pracy w szpitalu, a
    pracuję w szkole. Tylko że nawet zachowując owe wakacje, nikt nie jest w
    stanie pracować 40h dydaktycznych. Po prostu nie. W pracy robisz przerwy,
    tu nie możesz. Musisz pracować na pełnych obrotach. Więc nawet jeśli
    założyć, że masz wszystko opracowanie na ostatni guzik, to i tak w czasie
    lekcji musisz zasuwać. A zasuwanie 40h jest niemożliwe. Więc musisz zacząć
    oszukiwać. Zacząć chować się w norce, zrzucać na uczniów robotę albo olewać
    ich. Widuję całe stada takich nauczycieli właśnie... Wchodzi na lekcje,
    rzuca temat i wychodzi albo śpi za stołem. A lekcja? Albo uczeń coś
    referuje albo uczeń coś czyta z książki albo uczniowie czegoś szukają w
    Sieci albo uczniowie se grają/naszoklasają.

    Utrzymanie uczniów w sprawnym działaniu przez całą lekcję jest po prostu
    niemożliwe przy 40h. A dołóż do tego przygotowywanie się, opracowywanie
    zadań, ćwiczeń... Dołóż sprawdzanie prac. Stąd 18h dydaktycznych + reszta
    czasu na pracę własną nauczyciela.

    > Pracownik biurowy jest związany umową na 8 godzin dziennie. Za to
    > nauczyciel nie. I to jest podstawowa różnica.

    No dobrze, ale te 8h dziennie nie pracuje pełną parą... Nauczyciele nieraz
    mówili, że OK, mogą pracować 8h dziennie. 4 lekcyjne + 4 na pracę własną.
    Niech każdy ma swój gabinet/zaplecze, swój komputer, dostęp do Sieci, do
    drukarki. I wyceńcie pracę wtedy na owe 3000zł na rękę i już. I każdy
    będzie siedział 8h w robocie. Tylko nie 8h przy tablicy. Tak się nie da.

    > Pracownik biurowy - tak samo jak i sprzątaczka ma siedzieć 8 godzin -
    > nieważne czy robi czy nie. I taki pracownik nie ma fizycznie szans na
    > drugi etat.
    > Za to nauczyciel ma spore szanse.

    Oczywiście. Czy ktoś mówi, że nie?

    > Nie opustoszeją. Czy kilka lat temu nie było zapisu w KN, że czas pracy
    > nauczyciela to 40 godz w tym zajęć dydaktycznych 18?

    Nie wiem, nie wgryzam się w prawo oświatowe tak jak JT.

    > I takie postawienie sprawy było by ok. nauczyciel siedzi 8 godz dziennie -
    > ma czas na sprawdzenie prac domowych, na zrobienie wywiadówki.

    No i proszę bardzo. Tylko zapewnij warunki. Ja mam, bo mam pracownię z
    zapleczem, które zresztą chcą mi zabrać. Ale większość moich
    kolegów/koleżanek nie ma. Zapewnij stanowisko pracy, wyposażenie,
    odpowiednią do 40h tygodniowych pensję i już.

    --
    Tristan