  • Data: 2008-10-10 16:01:27
    Temat: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gcnsjm$g14$1@news.onet.pl Piotr <p...@a...net.pl>
    pisze:

    > Albowiem?
    Albowiem się mylisz.

    > Pisałem, rzędu 5%.
    Owszem, pisałeś. Mylisz się jednak.

    > Rzuć budżet gimnazjum, bo o tym typie szkół piszę, w którym koszty mediów
    > są większe niż koszty wynagrodzeń.
    Nie miałem zamiaru domyślać się o jakim typie szkół piszesz, bo to ty
    powinieneś określić to precyzyjnie.
    Rozmawiajmy o rozwiązaniach systemowych.
    A tu trzeba uwzględnić także małe szkoły, w których budżecie samo ogrzewanie
    może stanowić kwoty porównywalne do funduszu płac.
    Tu nie liczby maja znaczenie, lecz proporcje.

    > I którzy z nich pracują dużo więcej? WFiści?
    A którzy są bardziej narażeni na urazy podczas nauczania przez przykład?

    > Wszystko da się pomierzyć.
    Nieprawda.
    Oszacować z pewną skalą dokładności to jeszcze, ale wszystko pomierzyć?.
    Bzdura.

    > Pisałem na konkretnym przykładzie, średnia dyscyplina, przeciętnie zdolne
    > klasy (od słabych do dobrych), 3 poziomy nauczania, do każdej klasy i
    > każdej lekcji trzeba przygotować się oddzielnie.
    > 18 h dydaktycznych to mimo wszystko mniej, niż 40h etat informatyka.
    > 18h dydaktycznych, to mimo wszystko więcej, niż 8/20 etatu.
    > To właśnie jest w okolicach 3/4 (biorąc pod uwagę czas).
    I tu właśnie popełniasz zasadniczy błąd - porównujesz tylko czas pracy.
    Już tłumaczyłem, że istnieje wiele czynności, których w ramy czasowe nie da
    się prosto wtłoczyć i dlatego wprowadzono zadaniowy czas pracy.
    Jak widać i co wzmiankowałem tłumaczenie tego jest jak walenie grochem o
    beton.
    To może podam ci przykład.
    Nauczyciel ma robić 8h/dzień i 40h/tydz. Od 8÷16. Zabrał dzieci do Zoo. W
    drodze powrotnej autobus się spóźnił i na przystanku minęła 16:00. I
    nauczyciel skończył pracę, kiwnął ręką na taksówkę, pojechał do domu - w
    końcu był po pracy, a dzieci zostawił na chodniku. Wśród nich twoje.
    Pasuje?

    --
    Jotte