  • Data: 2008-10-10 12:36:55
    Temat: Re: nauczyciel mianowany a 5 lat przerwy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gcnh86$4va$1@news.onet.pl Piotr <p...@a...net.pl>
    pisze:

    >Z jednej strony nie da się ukryć, że nauczyciel nie pracuje 40h/tydzień.
    Może inaczej - nie przebywa (najczęściej - są wyjątki) 40h/tydz. w miejscu
    pracy.
    Nie wiem, który już raz zapodam, że były próby pewnej ilości OP
    zorganizowania pracy nauczyciela na sposób "biurowo-fabryczny", czyli
    właśnie 40h/tydz. w szkole.
    I co?
    Czemu sie chyłkiem i szybciutko wycofały?
    Bo tak się nie da. Ogromny wzrost kosztów i niemozliwość pogodzenia z
    charakterem pracy szkoły/placówki.

    > W etacie 18h dydaktycznych (bez czepiania się proszę, że to 45 minut, nie
    > 60, na przerwach trzeba być na dyżurach),
    Nie dla każdego pensum wynosi 18h. Może wynosić i 30h (np. wychowawcy w
    internatach, bursach).
    Nie zawsze "godzina" wynosi 45 min. lecz normalne 60 min. (np. nauczyciele w
    przedszkolach).
    To właśnie operowanie stereotypami, brak znajomości materii przez
    zabierających głos tworzy fałszywe opinie wśród jeszcze mniej
    wiedzących.Staram się temu przeciwstawiać w granicach moich skromniutkich
    możliwości, ale to jak grochem o betonową ścianę.

    > realnie rzecz biorąc dobre przygotowanie się do każdej lekcji to jakieś 30
    > minut, plus sprawdzenie sprawdzianów/kartkówek/referatów około 2-3 godziny
    > na tydzień. Wychodzi realnie jakieś 3/4 zwykłego etatu.
    A nauczyciela jakiej szkoły i jakiej specjalności masz na myśli? Bo -
    abstrahując od kwestii poprawności założonych liczb - uogólniasz potężnie.

    --
    Jotte